ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΜΙΜΗΣΕΙΣ - ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΗΜΑ

Τη δημιουργία ελληνικού σήματος που θα πιστοποιεί τη γνησιότητα των εγχώριων προϊόντων προαναγγέλλει αποκλειστικά στον «Ηλεκτρολόγο» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Ηλεκτρολογικού Υλικού κ. Αντώνης Αλιμπέρτης. Μιλά για ανύπαρκτο έλεγχο στην αγορά και εξηγεί προς τους εγκαταστάτες αλλά και τους καταναλωτές γιατί πρέπει να εμπιστεύονται ηλεκτρολογικά προϊόντα με ένδειξη “Made in Greece”.

Η εταιρεία «Αλιμπέρτης ΑΒΕΕ» είναι μια εταιρεία προηγμένης κατασκευαστικής τεχνολογίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, η οποία κατασκευάζει διακόπτες, πρίζες, εξαεριστήρες, κουδούνια και button εξώθυρας και έχει 35ετή παρουσία στον ελλαδικό χώρο. Ιδρύθηκε με σκοπό να εξασφαλίσει όχι μόνο την ποιότητα και τη σωστή παραγωγική διαδικασία με ανταγωνιστικές τιμές των προϊόντων της, αλλά και τη διαρκή βελτίωσή τους για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών των πελατών της.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας «Αλιμπέρτης ΑΒΕΕ» και πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Ηλεκτρολογικού Υλικού (Σ.Ε.Π.Η.Υ. ) κ. Αντώνης Αλιμπέρτης μιλά στον «Η» για την ελπίδα να αναγεννηθεί η αγορά την επομένη των εκλογών, ενώ προαναγγέλλει τη δημιουργία του ελληνικού σήματος που θα πιστοποιεί την προέλευση των εγχώριων προϊόντων.

 

Συνέντευξη στο Λάμπρο Κατσαρό

 

– Κύριε Αλιμπέρτη, θα θέλαμε να μας περιγράψετε πώς είναι η κατάσταση στην ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή και ποιες είναι οι απειλές ή και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες κατασκευαστές ηλεκτρολογικού υλικού.

– Η κατάσταση στην ελληνική αγορά παραμένει ασταθής, αν και ευελπιστούμε ότι με την αλλαγή της πολιτικής κατάστασης θα δοθούν κίνητρα ώστε να επαναλειτουργήσει η οικονομία της χώρας και μαζί και ο κλάδος του ηλεκτρολογικού υλικού, με αναπτυξιακή προοπτική. Πρέπει να δοθούν άμεσα κίνητρα για νέες επενδύσεις, στήριξη της παραγωγής και εκσυγχρονισμό μέσων και μηχανημάτων, με φορολογικές απαλλαγές.

Πολλά από τα προϊόντα που εισάγονται στη χώρα μας κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά χωρίς προδιαγραφές, με συνέπεια να είναι χαμηλού κόστους και να δημιουργείται ένας αθέμιτος ανταγωνισμός, άνευ προηγουμένου. Επιπροσθέτως, ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι ασφαλείας για όσους χρησιμοποιούν φθηνό, ανώνυμο και χωρίς πιστοποιήσεις ηλεκτρολογικό υλικό. Θα πρέπει να μπει τάξη, επιτέλους, σε μια κατάσταση που διολισθαίνει προς το χειρότερο.

 

– Με ποιους τρόπους θα μπορούσε ο Σ.Ε.Π.Η.Υ. να αντιμετωπίσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό που λέγεται ότι υφίστανται τα ελληνικά προϊόντα από άλλα που κατασκευάσθηκαν σε τρίτες χώρες αλλά παρουσιάζονται ως αντικείμενα της εγχώριας παραγωγής;

– Βρισκόμαστε στη διαδικασία να δημιουργηθεί το ελληνικό σήμα που θα πιστοποιήσει τη γνησιότητα των προϊόντων που παράγονται αποκλειστικά και μόνο στην Ελλάδα.

Αυτό το σήμα θα δίδεται ύστερα από ενδελεχείς ελέγχους μόνο από το Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Ηλεκτρολογικού Υλικού και θα αποτελεί τη σφραγίδα γνησιότητας και το πιστοποιητικό ποιοτικής υπεροχής προϊόντων που σχεδιάζονται, αναπτύσσονται και παράγονται αποκλειστικά στην Ελλάδα, από εργαζομένους με υψηλή τεχνογνωσία κι από επιχειρήσεις που έδωσαν και δίνουν μάχη σε αντίξοες οικονομικές και δημοσιονομικές συνθήκες, χωρίς να μεταφέρουν τις έδρες τους αλλού. Πρόκειται για κεφάλαιο και προστιθέμενη αξία που πρέπει να διαφυλάξουμε πρώτα εμείς που θέλουμε ζωντανή την ελληνική αγορά.

Χωρίς ελληνικά προϊόντα δεν θα υπάρχουν θέσεις εργασίας, έρευνα και ανάπτυξη, απασχόληση επιστημόνων και ανταγωνιστικότητα έναντι χωρών οι οποίες ζήλευαν τις οικονομικές επιδόσεις της πατρίδας μας πριν από την κρίση.

 

– Ποιες θα ήταν οι συμβουλές αλλά και τα κίνητρα προς τους εργολήπτες και τους μεμονωμένους επαγγελματίες ηλεκτρολόγους;

– Το κριτήριο αγοράς ηλεκτρολογικού υλικού πρέπει να είναι τα πιστοποιημένα προϊόντα και όχι η τιμή. Θα πρέπει αυτό να καθιερωθεί στη συνείδηση των ηλεκτρολόγων, όπως επίσης η προτίμηση στα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα.

Όλοι αποτελούμε κρίκους μιας ενιαίας αγοράς και μιας οικονομίας που πρέπει να αναπτυχθεί, όχι να συρρικνωθεί. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε όλοι στο μυαλό μας την αντίληψη της αλληλοκάλυψης, της συνεργασίας, της ανταπόδοσης.

Με την ίδια αντίληψη λειτούργησαν συγκεκριμένοι κλάδοι σε άλλες χώρες που αντιμετώπισαν την οικονομική κρίση. Σε χώρες όπως η Ιρλανδία ή η Πορτογαλία, οι κλάδοι μετατράπηκαν σε συντεχνίες κατασκευαστών και καταναλωτών με έναν κοινό πατριωτικό σκοπό: να μην κλείσει ούτε μια γραμμή παραγωγής, να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας.

 

– Ενόψει της 3ης διεθνούς έκθεσης “Elec.tec”, προτίθεται να αναλάβει ο Σ.Ε.Π.Η.Υ. κάποια ενημερωτική πρωτοβουλία προς τους ηλεκτρολόγους, ή κάποια ειδική εκδήλωση που να αφορά π.χ. την παροχή κινήτρων για εξωστρέφεια και εξαγωγές;

– Ο Σ.Ε.Π.Η.Υ. δίνει την αιγίδα του, συμμετέχει και, φυσικά, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες επικοινωνίας και προβολής των Ελλήνων κατασκευαστών σε κάθε διοργάνωση της διεθνούς έκθεσης “Elec.tec”. Από το 2016 διοργανώνουμε την ειδική βραδιά με την ονομασία «Ηλεκτρολογικά και Ελληνικά», κατά την οποία τιμούμε τα μέλη μας αλλά και εμβληματικές μορφές του κλάδου.

Ειδικά για φέτος, απαντώντας στην ουσία της ερωτήσεώς σας, όντως θα πραγματοποιηθεί ειδική ενημερωτική εκδήλωση, προκειμένου να πληροφορηθούν οι ηλεκτρολόγοι, οι έμποροι και το καταναλωτικό κοινό για το ελληνικό σήμα. Σ’ αυτό το πλαίσιο, μάλιστα, δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στην επικοινωνία που θα γίνει μέσα από τον κλαδικό Τύπο, διότι σας θεωρούμε συνεργάτες και συνοδοιπόρους στις προσπάθειές μας.

 

– Σε προηγούμενη συνέντευξη που είχατε παραχωρήσει στον «Η», και συγκεκριμένα στο τεύχος Δεκεμβρίου 2017, κάνατε λόγο για αλλαγή νοοτροπίας του αγοραστικού κοινού. Τι απαιτείται, λοιπόν, κατά τη γνώμη σας, προκειμένου να αλλάξει η νοοτροπία του αγοραστικού κοινού;

– Δύο πράγματα θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξουν στην νοοτροπία του αγοραστικού κοινού:

Πρώτον, η συνεχής αναζήτηση υλικών χαμηλού κόστους, τα οποία δεν μπορεί να έχουν κατασκευαστεί με ποιοτικά υλικά, και κατά συνέπεια, δεν θα είναι πιστοποιημένα.

Δεύτερον, ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι κατασκευασμένα από τα καλύτερης ποιότητας υλικά που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.

Ο πατριωτισμός είναι θέμα παιδείας, και δεν σχετίζεται μόνο με τον τρόπο που μπορεί να τιμήσει κανείς μια εθνική επέτειο ή μια μεγάλη εορτή. Η διαφύλαξη της οικονομικής ακεραιότητας και ισχύος μιας χώρας αποτελεί βασικό ζητούμενο, όταν μάλιστα αυτή η πατρίδα έχει περάσει δέκα χρόνια οξείας οικονομικής κρίσης.

Ας θυμηθούμε πρόσωπα όπως ήταν ο Αμερικανός πρόεδρος Ρούσβελτ, ο οποίος έγινε θέμα αναφοράς σε πολλές οικονομικές σχολές για μια δήλωση που έκανε για να στηρίξει την εγχώρια παραγωγή ενδυμάτων. «Όταν πηγαίνω στη Βρετανία, είχε πει, ζηλεύω τα παλτά στις βιτρίνες για την υφή, τη ραφή και το σχεδιασμό τους. Όταν σκέφτομαι όμως ότι θα στερήσω αυτά τα λεφτά από τον Αμερικανό εργαζόμενο, αλλάζω σκέψη και προτιμώ το αμερικανικό ρούχο, όσο υποδεέστερο κι αν είναι από το αγγλικό».

 

– Με αυτό το σκεπτικό θεωρούμε δεδομένο ότι υπάρχει σοβαρός λόγος αναθεώρησης των παραγωγικών δραστηριοτήτων στη χώρα μας. Τι πρέπει να γίνει ώστε κλάδοι όπως ο δικός σας να αποτελέσουν το προσδοκώμενο «νέο παραγωγικό μοντέλο»;

– Ωραία τα λέμε αλλά πρέπει να αφήσουμε τη γενικολογία ή το σχεδιασμό υψηλής στρατηγικής, ώστε να μιλήσουμε με οργανωμένο σχέδιο και έργα. Πρέπει λοιπόν να δοθούν κίνητρα, ώστε η παραγωγή να ανακτήσει το χαμένο έδαφος που έχει απολέσει την τελευταία δεκαετία.

Πρέπει να γίνουν μεγάλες επενδύσεις στη χώρα μας, ώστε να επιτευχθεί πρόοδος και να αναπτυχθεί ο κλάδος του ηλεκτρολογικού υλικού, όπως και κάθε άλλη παραγωγική δραστηριότητα. Στην εποχή που όλοι έχουν αρχίσει να μιλούν για την «τέταρτη βιομηχανική επανάσταση», η ελληνική παραγωγή δεν μπορεί και δεν πρέπει να λειτουργεί με όρους και μέσα παλαιότερων δεκαετιών.

 

– Ο έλεγχος στην αγορά κρίνετε ότι είναι ικανοποιητικός, πλημμελής ή ανύπαρκτος;

– Να λέμε αλήθειες: Ο έλεγχος στην αγορά είναι ανύπαρκτος. Εδώ και χρόνια, θέση του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Ηλεκτρολογικού Υλικού αποτελεί η εφαρμογή υπουργικών αποφάσεων ή νόμων που αφορούν την αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού. Αν δεν υπάρξει σωστός έλεγχος, δεν μπορεί να υλοποιηθεί καμία απόφαση και κανένας νόμος!

 

– Ύστερα από μισό αιώνα δραστηριοποίησης στην παραγωγή και εμπορία ηλεκτρολογικού υλικού, θα θέλαμε να μας πείτε αν είναι σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης –αλλά και αντιμετώπισης της κρίσης– η διατήρηση παραγωγικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα.

– Παγκοσμίως, σε όλες τις οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες, η εσωτερική βιομηχανία παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και στο ΑΕΠ της χώρας. Σίγουρα λοιπόν η διατήρηση αλλά και η ανάπτυξη των παραγωγικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα θα μειώσει την ανεργία, αλλά και θα αυξήσει τα έσοδα από φόρους στο κράτος.

 

– Ποια θα ήταν τα κίνητρα ή την αρωγή που θα ζητούσατε ως Σ.Ε.Π.Η.Υ. από την Πολιτεία; Αρκούν οι φορολογικές ελαφρύνσεις ή εξυπηρετήσεις καταβολής χρεών προς το Δημόσιο ή χρειάζεται συνολική αναθεώρηση του ισχύοντος καθεστώτος;

– Μετά από περίπου δώδεκα χρόνια κατά τα οποία οι οικοδομικές άδειες έχουν μειωθεί κατά περίπου 80%, θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια συνολική αναθεώρηση του ισχύοντος καθεστώτος. Πρέπει να υπάρξει διαβούλευση μεταξύ των σχετικών υπουργείων και όλων των παραγωγικών κλάδων, ώστε να βρεθούν οι καλύτερες λύσεις, προκειμένου οι ελληνικές εταιρείες που παράγουν στην Ελλάδα να μπορέσουν να αναπτυχθούν σωστά.

 

– Σε έναν κόσμο που υποτίθεται ότι παγκοσμιοποιείται, πόση σημασία έχει η προσπάθεια στήριξης, ενίσχυσης και προβολής του σήματος “Made in Greece” στα προϊόντα και ειδικά στον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό;

– Όταν τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα είναι όλα πιστοποιημένα και οι εταιρείες έχουν ISO, πιστεύω πως δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από κανένα εισαγόμενο προϊόν.

Και θα πρέπει ο κόσμος να καταλάβει ότι τα ελληνικά προϊόντα που έχουν το σήμα “Made in Greece” θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή του.

 

 

ΠΡΟΣΩΠΑ

ΜΑΡΙΑ ΚΑΠΑΡΕΛΗ: «ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ»

Τη στροφή προς τα προϊόντα ελληνικής κατασκευής –τα οποία κατακτούν συνεχώς νέες αγορές– εξαίρει μιλώντας στον «Η» το διοικητικό στέλεχος των εταιρειών CRELI κ. Μαρία Καπαρέλη....

«ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ»

Για την υλοποίηση μιας σειράς δράσεων ευαισθητοποίησης και για τη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας κυρίως με τα παιδιά στα σχολεία έκανε λόγο, μεταξύ άλλων, ο κ. Δημήτριος Χριστογιαννόπουλος, γενικός δ...

«ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ GACIA ΣΥΝΔΥΑΖΟΥΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΙΤΗ ΤΙΜΗ»

Ο product manager της Eurolamp ΑΒΕΕ κ. Θεοδόσης Θεοδοσόπουλος και ο υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρείας σε Κρήτη, Κύπρο και Δωδεκάνησα κ. Μιχάλης Μιχελάκης μιλούν στον «Ηλεκτρολόγο», δίνοντας ψήφο εμπιστ...

Κλείσιμο [X]