ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

Ο κύριος Κωνσταντινος Κουβιδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας KOUVIDIS.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΒΙΔΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ KOUVIDIS

-Τα προϊόντα της εταιρείας KOUVIDIS διατίθενται σε όλη την Ελλάδα. Μιλήστε μας για το δίκτυο διανομής σας.

-Η διανομή των προϊόντων αποτελεί ένα πολύ βασικό στοιχείο του μάρκετινγκ της εταιρείας μας. Έχοντας ένα προφίλ προσανατολισμένο στον πελάτη, μας ενδιαφέρουν τα ζητήματα της συνέπειας, της ταχύτητας και γενικά της ποιότητας στην παράδοση. Πιστεύουμε στην σωστή διανομή των προϊόντων, όχι μονάχα γιατί συντελεί στην ανάπτυξη της εταιρεία μας, αλλά γιατί θέλουμε ο τελικός καταναλωτής να ζει την ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει το προϊόν μας. Για το λόγο αυτό επενδύουμε συνεχώς στο δίκτυο διανομής μας, χωρίς περιορισμούς, και αυτή τη στιγμή που μιλάμε λειτουργούμε τρία κέντρα διανομής, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης, διαθέτουμε 15 ιδιόκτητα φορτηγά και εξυπηρετούμε 300 επιλεγμένα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Φανταστείτε ότι το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού μας στελεχώνει το κομμάτι που λέγεται διανομή. Βέβαια, για να λειτουργήσουν όλα αυτά στο βαθμό που εμείς επιθυμούμε απαιτείται  οργάνωση, σωστός προγραμματισμός και όραμα. Το γεγονός ότι είμαστε η μόνη εταιρεία στο χώρο που παραδίδει αυθημερόν στα αστικά κέντρα που προανέφερα καθώς και σε λιγότερο από 24 ώρες σε όλη την Ελλάδα, ενημερώνοντας πάντα για τον ακριβή χρόνο παράδοσης, αποτελεί την ελάχιστη έμπρακτη απόδειξη της αξίας που έχει η διανομή για την εταιρεία μας.

-Όταν λέτε ειδικά επιλεγμένα σημεία πώλησης, τι εννοείται; Έχετε κάποια κριτήρια που επιλέγετε τους συνεργάτες σας;

-Κοιτάξτε, είμαστε μια εταιρεία με συγκεκριμένη φιλοσοφία στον τρόπο σχεδιασμού, στην παραγωγή και την διάθεση των προϊόντων μας. Είναι λογικό να θέλουμε και να επιζητάμε συνεργασίες με εταιρείες που έχουν παρόμοια φιλοσοφία ή τουλάχιστον ενστερνίζονται τη δική μας. Δεν απαιτούμε ούτε υποσχόμαστε νούμερα, αντιθέτως είμαστε υπέρμαχοι των “win to win” σχέσεων. Θέλουμε οι συνεργασίες μας να έχουν υγεία και προοπτική, καθώς και ο τελικός καταναλωτής να γνωρίζει που μπορεί να αναζητήσει τα προϊόντα μας. Αυτό, δυστυχώς, δεν μπορεί να συμβεί από συνεργάτες που έχουν πλεύση ή πολιτική διαφορετική από αυτή που εμείς υιοθετούμε. Εννοείται λοιπόν ότι υπάρχουν αυστηρά κριτήρια, όπως για παράδειγμα, η δυναμική προώθηση της γκάμας των προϊόντων μας, που λαμβάνουμε υπόψη μας πριν την έναρξη και κατά τη διάρκεια μιας συνεργασίας. 

 

-Από τις αρχές του 2011 θέσατε σε εφαρμογή δύο υπηρεσίες ενημέρωσης Opendays και Openhouses για την εκπαίδευση των πελατών και συνεργατών σας. Τι εξέλιξη έχουν αυτές και ποιος ο τελικός τους στόχος;

-Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς σε όλους τους τομείς. Νέα προϊόντα, νέοι νόμοι και νέες απαιτήσεις στις εγκαταστάσεις κατακλύζουν συνεχώς το χώρο. Δυο πράγματα πρέπει να συμβούν, ο κατασκευαστής πρέπει να ενημερώνει και ο ηλεκτρολόγος/εγκαταστάτης οφείλει να ενημερώνεται. Έχουμε ευθύνη και όχι υποχρέωση, ως καθαρόαιμοι κατασκευαστές, να κρατάμε το κοινό μας ενήμερο, όχι μόνο για λόγους πώλησης, αλλά για λόγους έγκυρης πληροφόρησης, ώστε να επιλέγονται, από την γκάμα των προϊόντων μας, τα οικονομοτεχνικά ιδανικά υλικά σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εγκατάστασης. Ο ηλεκτρολόγος/εγκαταστάτης δεν είναι πλέον μάστορας, είναι τεχνίτης και οφείλει να γνωρίζει, τουλάχιστον, τα βασικά χαρακτηριστικά που κρίνουν την ασφάλεια σε μια εγκατάσταση καθώς και τα πλεονεκτήματα των μοντέρνων προϊόντων. Με άλλα λόγια πρέπει να είναι up to date. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης που περιλαμβάνει ολοήμερες παρουσιάσεις στο χώρο των καταστημάτων των πελατών μας (Opendays) καθώς και στην έδρα μας στο Ηράκλειο της Κρήτης (Openhouses). Όλο το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεισφέρουμε τα μέγιστα σε κάθε τομέα, από το περιβάλλον, μέσω των 100% οικολογικών πάγκων που χρησιμοποιούμε στα Opendays, την κοινωνία, μέσω της χορηγίας μας προς το μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την κάθε συμμετοχή, καθώς και την ποιότητα της εκπαίδευσης, με την πιστοποίηση των Openhouses αλλά και των εισηγητών από την ελληνική εταιρία διοικήσεων επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Πιστεύουμε πολύ στην σωστή ενημέρωση και επενδύουμε συνειδητά σε αυτή με τους κατάλληλους ανθρώπους και την σωστή υποδομή. Τώρα στατιστικά, που ίσως έχουν και περισσότερο ενδιαφέρον, μέσα στο έτος 2011 εκπαιδεύσαμε 500 μηχανολόγους, πωλητές και ηλεκτρολόγους μέσω των Openhouses, και ενημερώσαμε περίπου 3.000 εγκαταστάτες μέσω των Opendays.

-Υπάρχουν κάποια σχέδια για το μέλλον αναφορικά με την επένδυση στη ενημέρωση;

-Η επένδυση στην ενημέρωση δεν σταματάει και σύντομα θα έχουμε, ίσως με την έναρξη της νέας χρονιάς, δύο ακόμα υπηρεσίες «Open» που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού.  

 

-Η εταιρεία KOUVIDIS έχει προχωρήσει στη δημιουργία ειδικών συστημάτων σωλήνων προστασίας καλωδίων για εφαρμογές με ειδικές απαιτήσεις. Μιλήστε μας για αυτή τη δράση σας.

-Αυτή ακριβώς είναι η φιλοσοφία μας ως εταιρεία. Δηλαδή, αναπτύσσουμε συστήματα σωλήνων προστασίας καλωδίων που αποτελούν λύσεις για εξειδικευμένα πεδία εφαρμογής. Αναζητάμε την ανάγκη, εκτιμάμε τις απαιτήσεις, λαμβάνουμε υπόψη τις προδιαγραφές και σχεδιάζουμε ολοκληρωμένες λύσεις. Έτσι προέκυψε το σύστημα σωλήνων με αντιμικροβιακή προστασία, το οποίο είναι κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον ΟΒΙ. Θα μου επιτρέψετε, αλλά αυτό δεν αποτελεί δράση, είναι η κουλτούρα μας και ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε, ως καθαρόαιμοι κατασκευαστές, την παραγωγή ολοκληρωμένων προϊόντων. Για την ιστορία, το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα σωλήνων για εξωτερικές εγκαταστάσεις ήταν το βαρέος τύπου CONDUR – CONFLEX, το οποίο λανσάραμε στις αρχές της δεκαετίας 1990. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει υποστεί εκατοντάδες αναβαθμίσεις και βελτιώσεις, που μόνο εμείς και ο εγκαταστάτης μπορεί να αντιληφτεί, και αυτή τη στιγμή αποτελεί το ιδανικό προϊόν, που σε συνδυασμό με τους σωλήνες διπλού δομημένου τοιχώματος (HDPE) που θα λανσάρουμε μέσα στον μήνα Μάρτιο, θα αποτελεί την απόλυτη λύση για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις σε φ/π.

-Θα συμμετέχετε στην έκθεση Light + Building 2012. Τι έχετε προγραμματίσει να παρουσιάσετε στο εκθεσιακό κοινό;

-Η έκθεση Light & building  στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας αποτελεί ένα σταθμό για τον ηλεκτρολογικό χώρο. Οι επισκέπτες της θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις καθώς και να δουν από κοντά τα μεγαλύτερα ονόματα του κλάδου. Η αλήθεια είναι ότι η έκθεση αυτή μας έχει απασχολήσει αρκετά τα τελευταία χρόνια, αλλά ο στόχος μας ήταν η παρουσία μας να μην είναι απλά τυπική, αλλά να έχει προοπτική. Γνωρίζοντας πολύ καλά τις δυνατότητες μας θέλαμε να αποφύγουμε το λάθος που κάνουν οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις που παρουσιάζονται σε τέτοια μεγάλα events, χωρίς ουσιαστικά να μπορούν να τα υποστηρίξουν. Όντας πλέον έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις ανάγκες νέων αγορών θα παρουσιάσουμε δύο καινοτόμες σειρές προϊόντων στοχεύοντας στη παροχή λύσεων και όχι σε «commodity» εφαρμογές. Με βάση τη φιλοσοφία αυτή, οι επισκέπτες μας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το νέο πρωτοποριακό σύστημα σωλήνων μεσαίου τύπου MEDISOL AM – MEDIFLEX AM με αντιμικροβιακή προστασία για χώρους υγιεινής, το μοναδικό στην Ευρώπη, καθώς και το σύστημα σωλήνων βαρέος τύπου CONDUR HF -  CONFLEX HF ελεύθερο αλογόνων και χαμηλής εκπομπής καπνού, για εσωτερικούς χώρους συνάθροισης κοινού. Με την ευκαιρία, θα παρουσιάσουμε και τους νέους σωλήνες διπλού δομημένου τοιχώματος από HDPE σε διατομές έως και Ø200 για υπόγεια δίκτυα έχοντας επίγνωση του γεγονότος ότι είμαστε ένας από τους 15 κατασκευαστές παγκοσμίως που παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν.

 

-Τι ευκαιρίες δίνονται στην εταιρεία σας από τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις;

-Τέτοιου είδους εκθέσεις είναι πρόκληση όχι μόνο για την εταιρεία μας αλλά για την Ελλάδα γενικά, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Ο στόχος όλων μας, και αναφέρομαι κυρίως στις ελληνικές επιχειρήσεις που δοκιμάζονται στο εξωτερικό, είναι να αποδείξουμε ότι ανήκουμε στην πραγματική Ελλάδα που καινοτομεί, δημιουργεί και διακρίνεται. Αξίζουμε πολύ περισσότερα και ως παραγωγοί και ως καταναλωτές. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά για να θεραπεύουμε την εικόνα του καιροσκόπου και της προχειρότητας που μας έχουν προσάψει για την συμπεριφορά μας τα τελευταία χρόνια. 

 

 

-Πώς αντιμετωπίζει η εταιρεία σας και τα στελέχη της τη διεθνή οικονομική κρίση και κατά πόσο επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας σας;

-Δυστυχώς ζούμε σε μια περίοδο μεταβατική για τη χώρα μας. Η αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού συρρικνώνεται συνεχώς, η οικοδομική δραστηριότητα είναι σχεδόν ανύπαρκτη και οι τράπεζες έχουν πάψει να παρέχουν ρευστότητα στις επιχειρήσεις. Παράλληλα, βιώνουμε μια, μοναδική για τα χρονικά, πολιτική αναρχία η οποία δημιουργεί μια απίστευτή αβεβαιότητα για το αύριο. Το κράτος, αδόμητο και άπραγο, αφήνει απροστάτευτο το εργατικό του δυναμικό και στην ουσία ακροβατεί μεταξύ της ολικής ή μερικής κατάρρευσής του. Όπως έχω πει και στο παρελθόν, καλώς ή κακώς, δεν μπορούμε να μένουμε θεατές σε αυτές τις εξελίξεις. Προστατεύουμε και ενδυναμώνουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας (έχουμε ήδη προβεί στη πρόσληψη 3 νέων εργαζόμενων τον τελευταίο 1,5 χρόνο), χτίζουμε στρατηγικές συνεργασίες, επενδύουμε συνεχώς σε νέα προϊόντα, όσο είναι δυνατόν, και κοιτάζουμε την περαιτέρω ανάπτυξη μας σε νέες αγορές. 

 

-Πιστεύετε ότι υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα μας γενικότερα αλλά και πιο συγκεκριμένα για τον κλάδο σας;

-Έχουμε αποδείξει στο παρελθόν, ότι σαν λαός μπορούμε. Χρειάζονται όμως θυσίες, υποχωρήσεις και σκληρή αυτοκριτική. Πιο απλοϊκά, πρέπει να βάλουμε νερό στο κρασί μας. Είμαστε ένα λαός εργατικός και διορατικός με αξίες και πολιτισμό. Η ιστορία μας το αποδεικνύει αυτό. Όμως έχουμε αλλοιώσει την εικόνα μας και καλούμαστε να τη διορθώσουμε. Δυστυχώς, αυτό δεν γίνεται από τη μια ημέρα στην άλλη. Η ζημιά που έχουμε κάνει είναι πολύ μεγάλη και χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας ή διαφορετικά τουλάχιστον μια δεκαετία ριζοσπαστικών αλλαγών. Υπάρχουν λοιπόν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά στο βάθος του χρόνου. Πρώτα πρέπει να φτιάξουμε τα του οίκου μας. Αυτό απαιτεί γενναία πολιτική βούληση, που μέχρι στιγμής εκλείπει, προκειμένου να μην καταντήσουμε ένα φτωχό προτεκτοράτο. Αναφορικά με τον ηλεκτρολογικό χώρο, οι ανανεώσιμες μορφές ενέργειας και ίσως κάποια μεγάλα χρηματοδοτούμενα έργα υποδομής θα κρατήσουν το κλάδο ενεργό για τα επόμενα χρόνια. Αλλά θα μιλάμε πλέον για μια νέα Ελλάδα με νέες ισορροπίες για τον καθένα μας.

 

 

ΠΡΟΣΩΠΑ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ: «ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ»

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει θέσει στόχους, πολλοί εκ των οποίων ήδη υλοποιούνται. Για να δοθούν επιπλέον κίνητρα στους επενδυτές προχωρά σε συστηματική καταγραφή κωδικοποίησης της νομοθ...

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ: ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ DRONES ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ

Στο επόμενο τεύχος του «ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ» ο Διευθυντής του Κέντρου Δοκιμών και Προτύπων της ΔΕΗ Δρ. Κωνταντίνος Σταματάκης μιλάει στο περιοδικό για τον ρόλο ερευνητικού βραχίονα της Επιχείρησης....

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΕΙΔΑΣ: ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥΣ

Με μεγάλη ποικιλία στα συστήματα συναγερμού, η ελληνική εταιρεία «Sigma Security» δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει μέσα από μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Έτσι μπορεί...

Κλείσιμο [X]