ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΛΑΜΠΤΉΡΕΣ LED

ΜΕΡΊΔΙΟ 19% ΣΤΙΣ ΣΥΝΟΛΙΚΈΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΛΑΜΠΤΉΡΩΝ ΤΟ 2015

Οι λαμπτήρες LED θα αντιπροσωπεύουν το 19% των συνολικών πωλήσεων λαμπτήρων για το 2015, σύμφωνα με τελευταία έρευνα του ινστιτούτου IHS. Ειδικότερα, ο συνολικός κύκλος εργασιών για λαμπτήρες γραφείου εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 1 δις. δολάρια στο τρέχον έτος, εκ των οποίων τα 200 εκατ. δολάρια θα αντιστοιχούν στους λαμπτήρες LED.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα LED χαρακτηρίζονται από μια ευρεία διείσδυση σε νέους τομείς της αγοράς φωτισμού. Παρά το γεγονός ότι γενικώς έχουν υψηλό κόστος εγκατάστασης, το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι έχουν πολύ μικρότερο κόστος συντήρησης και κυρίως ενεργειακής κατανάλωσης.

Η άλλη ανερχόμενη τεχνολογία στο χώρο του φωτισμού είναι οι λαμπτήρες εκκένωσης υψηλής έντασης (HID ή high intensity discharge).

Να σημειωθεί ότι οι πέντε σημαντικότεροι παράγοντες που επιδρούν στην τελική απόφαση του καταναλωτή για το ποιο σύστημα φωτισμού θα επιλέξει είναι: η ασφάλεια, η ποιότητα φωτισμού, το κόστος πριν την παραγωγή (Upfront  cost), το λειτουργικό κόστος και η ευκολία συντήρησης.

Οι λαμπτήρες LED τα πάνε εξαιρετικά και στις πέντε αυτές κατηγορίες. Ωστόσο, το μόνο μειονέκτημα, όπως αναφέρθηκε ήδη, είναι το αρχικό κόστος εγκατάστασης, το οποίο ανέρχεται σε υψηλότερα επίπεδα από άλλες ανταγωνιστικές τεχνολογίες. Συγκρίνοντας διάφορα έργα φωτισμού που έχουν υλοποιηθεί το 2014, η επισκευή και η συντήρηση αντιπροσώπευαν το 21 % του κόστους του έργου, σε σύγκριση με το 58% που αντιστοιχούσε στον εξοπλισμό, το 17% στην εγκατάσταση, και το 4% για το σχεδιασμό και την μηχανολογική υποστήριξη.

Η αύξηση της χρήσης του φωτισμού LED είναι μόνο ένα μέρος της όλης ιστορίας. Διότι και η βιομηχανία φωτισμού βιώνει επίσης μια στροφή προς το λεγόμενο έξυπνο φωτισμό. Ο έξυπνος φωτισμός έχει μόλις αρχίσει να διεισδύει και στον τομέα των μεταφορών, ιδίως στον αστικό οδικό φωτισμό. Οι λόγοι για τη στροφή προς τον έξυπνο φωτισμό είναι κυρίως δύο: Πρώτον, είναι σύνηθες να ελαττώνεται ή να απενεργοποιείται ο φωτισμός, ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή το επίπεδο φωτός του περιβάλλοντος. Και δεύτερο, ο κεντρικός έλεγχος του πολλαπλού φωτισμού των αστικών οδών και των μεταφορών γίνεται όλο και πιο συχνός αλλά και διαδεδομένος. Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά ένας εκπρόσωπο σιδηροδρομικής εταιρείας, "τελικά θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε ξεχωριστά κάθε φωτιστικό, θα ξέρουμε πώς λειτουργεί και όταν δεν λειτουργεί, όλα θα ελέγχονται και θα διευθύνονται κεντρικά"!



 

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

‘Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EVs) είναι η έλλειψη υποδομών φόρτισής τους. Μπορεί να αντιμετωπιστεί και πώς....

Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ

Έχοντας ως αρχή το φως που αποτελεί πηγή ζωής για τον άνθρωπο, ο αρχιτεκτονικός φωτισμός αναφέρεται στην τέχνη και την επιστήμη του φωτισμού του ανθρώπινου περιβάλλοντος και αφορά τη σύλληψη, μελέτη κ...

ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ UPS

Οι σημαντικές οικονομικές απώλειες που μπορεί να επιφέρουν σε κάποιες επιχειρήσεις οι βραχυχρόνιες διακοπές ή μεταβολές στην ποιότητα ισχύος, καθιστούν αναγκαία την εγκατάσταση συσκευών αδιάλειπτης πα...

Κλείσιμο [X]