ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

PHILIPS ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΔΗΣ

PHILIPS

Δημήτρης Περιστερίδης

Εμπορικός Διευθυντής της Philips Φωτισμός Ελλάς ΑΕΒΕ

Οι καινοτομίες μας στο φωτισμό βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων

Η εταιρεία Philips αναζητά νέους δρόμους στην ελληνική αγορά, παραμένοντας ωστόσο πιστή στη φιλοσοφία της που εδώ και 120 χρόνια την έχει οδηγήσει στην κορυφή του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως τονίζει ο κ. Δημήτρης Περιστερίδης, Εμπορικός Διευθυντής της Philips Φωτισμός Ελλάς ΑΕΒΕ από το 2000, σε όλη αυτή την περίοδο η εταιρεία πρωτοστάτησε στο χώρο του φωτισμού εισάγοντας όλες τις αναπτυσσόμενες καινοτομίες σε προϊόντα και συστήματα, προάγοντας τη γνώση, διαδίδοντας την τεχνογνωσία και συμμετέχοντας σε έργα και προωθητικές ενέργειες με στόχο  την ανάπτυξη του φωτισμού στη χώρα.

Ποιοι υπήρξαν οι σημαντικότεροι σταθμοί της Philips στην ελληνική αγορά φωτισμού;

Η εταιρεία Philips Φωτισμός, θυγατρική του μεγαλύτερου ομίλου στην παγκόσμια αγορά φωτισμού, έχει ενεργό δράση στην ελληνική αγορά που εκτείνεται για περισσότερες από πέντε δεκαετίες.

Σε όλη αυτή την περίοδο πρωτοστάτησε στο χώρο του φωτισμού εισάγοντας όλες τις αναπτυσσόμενες καινοτομίες σε προϊόντα και συστήματα, προάγοντας τη γνώση, διαδίδοντας την τεχνογνωσία και συμμετέχοντας σε έργα και προωθητικές ενέργειες με στόχο  την ανάπτυξη του φωτισμού στη χώρα.

Είναι πολυάριθμες οι περιπτώσεις που θα συναντήσει κανείς την ενεργό συμμετοχή της Philips στα τεκταινόμενα στην ελληνική αγορά: η εξέλιξη του λαμπτήρα πυράκτωσης, η εισαγωγή των λαμπτήρων φθορισμού, των λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας και των λαμπτήρων LED. Η εισαγωγή και διάθεση των εργονομικά σχεδιασμένων φωτιστικών σωμάτων, των οργάνων λειτουργίας και των συστημάτων ελέγχου. η παροχή γνώσεων φωτισμού και τεχνογνωσίας εγκατάστασης προϊόντων και συστημάτων και η συμμετοχή σε ενέργειες για την προώθηση στο κοινωνικό σύνολο της ιδέας για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Είναι επίσης γνωστή η συμμετοχή της εταιρείας σε μεγάλα έργα φωτισμού οδικών αξόνων όπως ο φωτισμός των μεγαλύτερων οδικών αξόνων της χώρας, της Αττικής Οδού, της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, αθλητικών εγκαταστάσεων όπως τα ολυμπιακά έργα, με κορμό το Ολυμπιακό Στάδιο και  φυσικά, μνημείων, όπως ο φωτισμός της Ακρόπολης.

Έργα σταθμοί που με την υψηλών προδιαγραφών μελέτη και φωτισμό από την Philips θεωρούμε ότι αναδείχτηκαν με τον πιο επαγγελματικό τρόπο και τυγχάνουν της καθημερινής εκτίμησης του πολίτη.   

Με βασική φιλοσοφία την εξυπηρέτηση των αναγκών του τελικού χρήστη και με γνώμονες, στον σχεδιασμό και στην παραγωγική διαδικασία, την αξιοπιστία, την εργονομία και την εξοικονόμηση ενέργειας των προϊόντων της, η Philips κατάφερε να δημιουργήσει και να διατηρήσει όλες τις προϋποθέσεις αποδοχής και εκτίμησης των προϊόντων της από τον Έλληνα καταναλωτή. Ταυτόχρονα με την ορθή και ποιοτική λειτουργία της κατάφερε να είναι ο προτιμόμενος προμηθευτής και συνεργάτης των Ελλήνων εμπόρων.

 

Πώς βλέπει η εταιρεία το μέλλον της σε μια χώρα που δοκιμάζεται από την κρίση;

Η κρίση που μαστίζει την χώρα μας ήταν φυσικό να αντανακλάται και στην Philips. Από την πρώτη στιγμή, θεωρήσαμε ότι ήταν ο κατάλληλος χρόνος, ώστε να ανασυνταχτούμε, να αναθεωρήσουμε την στρατηγική μας και να πορευτούμε μαζί σε μια αγορά στην οποία για πολλές δεκαετίες προσφέραμε, μας έδωσε πολλά αλλά και  χρωστάμε πολλά. Με αυτά τα εφόδια και εξοπλισμένη με υπομονή και επιμονή, η Philips Φωτισμός θα συνεχίσει την σταθερή της πορεία στην ελληνική αγορά, αντιστεκόμενη σθεναρά στις αντίξοες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η κρίση στη χώρα.

Ποιο είναι το «ειδικό βάρος» που έχουν για τη Philips έννοιες όπως καινοτομία, τεχνολογία και σχεδιασμός;

Είναι γνωστό ότι η Philips ιδρύθηκε πριν από περίπου 120 χρόνια, με βάση τη δημιουργία του ηλεκτρικού λαμπτήρα πυράκτωσης, καινοτόμα πηγή φωτισμού στην εποχή της. Έκτοτε και σε όλη τη μακρόχρονη διαδρομή της, η εταιρεία επενδύει μεγάλο μέρος του ενεργητικού της στην  έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων και συστημάτων έχοντας βάλει την υπογραφή της στη δημιουργία πολλών νέων τεχνολογιών και κατέχοντας πολλές κατοχυρωμένες ευρεσιτεχνίες. Άλλωστε, η στρατηγική της είναι η δημιουργία και διάθεση στη αγορά καινοτόμων προϊόντων και συστημάτων υψηλής τεχνολογίας.

 

Στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε πάντα τις ιδέες, τις απόψεις και τις επιθυμίες σας». Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στην πράξη τις επιθυμίες των καταναλωτών;

Βασική φιλοσοφία της Philips ήταν πάντα και συνεχίζει να είναι, η διάδοση της γνώσης στον χώρο του φωτισμού. Αποτέλεσμα της διάδοσης της γνώσης στους καταναλωτές / τελικούς χρήστες αλλά και της προσέγγισής τους από το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας είναι η συνεχής άντληση και ανάλυση των σχετικών πληροφοριών, ο εντοπισμός των αναγκών τους και η σύνθεση σε προϊόντα, συστήματα και υπηρεσίες που ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες.

Γνωρίζοντας τις επιθυμίες των καταναλωτών, μπορούμε να προσφέρουμε αμέτρητες επιλογές φωτισμού και τρόπους να εκφράσουν το δικό τους στυλ και να δημιουργήσουν τις δικές τους λύσεις. Θέλουμε να έχουν τη σωστή πληροφόρηση και να μας εμπιστεύονται στην επιλογή του κατάλληλου προϊόντος.

Η επιθυμία των καταναλωτών για λειτουργικότητα και υψηλή αισθητική στον τομέα του φωτισμού πώς απαντάται από την Philips;

Η Philips, παράλληλα με την λειτουργία της στην  έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και συστημάτων, έχει επενδύσει σημαντικά κονδύλια στην έρευνα αγοράς μέσω της οποίας προβλέπει και εντοπίζει τις επιθυμίες των καταναλωτών της. Ο συνδυασμός της λειτουργίας των δύο τομέων αλλά και η εφαρμογή των αρχών της στην παραγωγική διαδικασία, εξασφαλίζει προϊόντα με λειτουργικότητα και αισθητική που ικανοποιούν πλήρως τις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Ποιο είναι το μερίδιο που κατέχετε ως εταιρεία στην ελληνική αγορά φωτισμού;

Δεν υπάρχει επίσημη μέτρηση των μεριδίων στην ελληνική αγορά φωτισμού. Όμως επειδή το μέλλον της εταιρείας βασίζεται στο βαθμό προτίμησης της εταιρείας από τον άμεσο και έμμεσο πελάτη ως προς τα προϊόντα της και τις προσφερόμενες υπηρεσίες, η Philips τον μετρά επιμελώς και τακτικά και δύναται με σιγουριά να υποστηρίξει ότι συνεχίζει να αποτελεί τον προτιμόμενο προμηθευτή τόσο για το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών όσο και για το μεγαλύτερο μέρος των εμπόρων λιανεμπορίου και εμπόρων ηλεκτρολογικού υλικού.

Η δραματική συρρίκνωση στον κατασκευαστικό κλάδο πόσο έχει επηρεάσει τον κύκλο εργασιών της εταιρείας;

O κατασκευαστικός κλάδος αποτελεί έναν από τους βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας. Η στενή διασύνδεση της κατασκευαστικής δραστηριότητας με το ηλεκτρολογικό υλικό, την καθιστά ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της εταιρείας μας.

Είναι γεγονός ότι η συρρίκνωση στον κατασκευαστικό κλάδο έχει επηρεάσει αντίστοιχα τον κύκλο εργασιών μας. Όμως οι ποιοτικές επιδόσεις της εταιρείας τόσο στα προϊόντα όσο και στις παρεχόμενες από αυτήν υπηρεσίες της έχουν εξασφαλίσει ως τώρα και συνεχίζουν να διατηρούν την σταθερή πορεία της στο μέλλον.

 Μέσα από μια τεράστια προϊόντική γκάμα ,τόσο σε λαμπτήρες όσο και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED η Philips μπορεί και  δίνει συνολικές λύσεις φωτισμού. Αυτό αποτέλεσε και την στρατηγική επιλογή της Philips τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο  εξαγοράζοντας  πολλές  εταιρίες φωτισμού έτσι ώστε προϊοντικά να μπορεί να προσφέρει συνολική λύση φωτισμού από ένα μικρό έργο, μια ξενοδοχειακή μονάδα ως ένα οδικό άξονα.

Ποιες είναι σήμερα οι σημαντικότερες κατηγορίες πελατών σας;

Η Philips απευθύνεται σε τρεις βασικές κατηγορίες πελατών της άμεσα και έμμεσα. Το χονδρεμπόριο που αποτελεί τον βασικό πυλώνα της, περιλαμβάνοντας το δίκτυο ηλεκτρολογικού υλικού και την αγορά του λιανεμπορίου (super market). Παράλληλα  απευθύνεται στον  κατασκευαστικό κλάδο όπου εκτός από την προμήθεια των σχετικών υλικών, παρέχει τεχνογνωσία και υποστήριξη για την εγκατάσταση, τον έλεγχο και τη διαχείριση του φωτισμού.

Υπήρξαν κάποιες προσαρμογές που αναγκαστήκατε να κάνατε ως εταιρεία για να ανταπεξέλθετε στα νέα δεδομένα της αγοράς;

Η Philips, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τις εξελίξεις τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε Ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο, προχώρησε σε εσωτερικές αναδιαρθρώσεις και διοικητικές ανακατατάξεις για την εξασφάλιση της ευέλικτης αντιμετώπισης και ικανοποίησης των αναγκών της αγοράς. Έτσι ο Τομέας Φωτισμού της Philips στην Ελλάδα, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, από τις αρχές του νέου έτους θα λειτουργεί ως αυτόνομη εταιρεία μέσα στον όμιλο εταιρειών Philips, με την εταιρική επωνυμία Philips Φωτισμός Ελλάς ΑΕΒΕ.

Πώς κινείται η ελληνική αγορά προϊόντων φωτισμού LED;  Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των  προϊόντων Philips σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Ο φωτισμός με προϊόντα και συστήματα LED κερδίζει στην ελληνική αγορά συνεχώς έδαφος παρά την παρατεινόμενη κρίση. Τα πλεονεκτήματα των προϊόντων LED σε σχέση με τα υπόλοιπα, “συμβατικά”, όπως τα ονομάζουμε, προϊόντα, κάνουν το λόγο “απόδοση” προς “κόστος” τόσο ελκυστικό ώστε η τάση ανάπτυξης της διάθεσης των LED στην ελληνική αγορά να προσομοιάζει τη διεθνώς υπολογιζόμενη.

Η Philips διαθέτει τεράστια τεχνογνωσία και εμπειρία αλλά και την ανάλογη γκάμα προϊόντων που της εξασφαλίζουν την ηγετική θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές του χώρου.

Στην ελληνική αγορά, παρά την κρίση, τα προϊόντα LED κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Θα ελεγε κανείς ότι δεν υπολειπόμαστε σε μεγέθη από την τάση άλλων ανεπτυγμένων αγορών με  τα LED  να κατέχουν μερίδιο της τάξης του 35% της  συνολικής αγοράς φωτισμού.

H Philipss μπορεί και προτείνει λύσεις με την απαράμιλλη τεχνογνωσία και εμπειρία που έχει. Είμαστε ειδικοί με εκτεταμένη γνώση στην τεχνολογία LED από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τσιπς μέχρι και την έξυπνη σχεδίαση, την ποιότητα και την αξιοπιστία

Ποια ζητήματα απασχολούν περισσότερο την αγορά LED: Η διάρκεια ζωής, η ποιότητα ή το design;  Εσείς τι θεωρείτε πιο σημαντικό;

Είναι γεγονός ότι η επανάσταση που έφερε η τεχνολογία LED στην βιομηχανία κατασκευής πηγών φωτισμού και των αντίστοιχων φωτιστικών σωμάτων προσέλκυσε πολλές νέες εταιρείες στο χώρο, με αρκετές από αυτές να μη διαθέτουν καμμία εμπειρία στο φωτισμό. Αποτέλεσμα ήταν η παραγωγή προϊόντων LED με αμφισβητούμενη αξιοπιστία στη λειτουργία,στα φωτεινά αποτελέσματα και στη μακροβιότητα.

Η Philips λειτουργεί στο χώρο του φωτισμού για περισσότερα από 120 χρόνια και ειδικά στο χώρο των LED για περισσότερα από 20 χρόνια. Με δική της έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων και συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης φωτισμού LED, διαθέτει στην αγορά προϊόντα που παρέχουν επακριβώς τα χαρακτηριστικά, τις ιδιότητες και τις δυνατότητες που δηλώνονται στα τεχνικά τους φυλλάδια.

Σημαντικότερο χαρακτηριστικό είναι ο χρόνος ζωής του προϊόντος, ο οποίος αν δεν τηρηθεί σύμφωνος με τα υποσχόμενα ανατρέπει πλήρως την ορθότητα της επιλογής των LED ως την οικονομοτεχνικά βέλτιστη λύση. Εξίσου σημαντική όμως είναι η ποιότητα κατασκευής, η ποιότητα του παραγόμενου φωτός και η αισθητική του σχεδιασμού.

Τα προϊόντα LED της Philips υπερκαλύπτουν εγγυημένα όλες αυτές τις προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής.

Ποιες είναι οι κατηγορίες προϊόντων που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στη σημερινή περίοδο;

Οι λαμπτήρες LED που αντικαθιστούν απευθείας τους συμβατικούς λαμπτήρες, παραδείγματος χάριν οι λαμπτήρες LED σε κλασικό σχήμα καθώς και οι λαμπτήρες LED τύπου Tube, που αντικαθιστούν τους συμβατικούς λαμπτήρες φθορισμού σε επαγγελματικές εφαρμογές, έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Εξίσου σημαντικότατη ζήτηση παρουσιάζουν και τα ολοκληρωμένα φωτιστικά σώματα LED, που απευθύνονται σε εφαρμογές φωτισμού καταστημάτων αλλά και γραφείων και που προσφέρουν δέσμη φωτός λευκή  ή/και χρωματιστή χωρίς να επιβαρύνουν με την εκπεμπόμενη θερμοκρασία το θερμικό φορτίο του φωτιζόμενου χώρου.

Στον τομέα των καινοτομιών και νέων τάσεων, τι νέο να αναμένουμε μετά και το φωτισμό LED, OLED ή Luminus textiles;

Πέραν των πολυποίκιλων λαμπτήρων, φωτιστικών σωμάτων αλλά και συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης φωτισμού LED, η Έρευνα και Ανάπτυξη προϊόντων εργάζεται πυρετωδώς για την παραγωγή και διάθεση δύο νέων οικογενειών προϊόντων που βασίζονται στην αρχή λειτουργίας των LED.

Πρόκειται για τα OLED (Organic Light Emitting Diodes) και τα Luminous textiles.

Τα OLED είναι φωτεινές επιφάνειες που εκπέμπουν ομοιόμορφο υψηλής ποιότητας φως, λευκό ή/και χρωματιστό και δίνουν απεριόριστες δυνατότητες εφαρμογών στα χέρια του σχεδιαστή αρχιτέκτονα. Πρόκειται λοιπόν να φέρουν πραγματική επανάσταση στην αρχιτεκτονική και διακόσμηση χώρων.

Τα Luminous textiles είναι υφάσματα με απόλυτα ενσωματωμένα πολύχρωμα LED που φωτίζουν αλλά και διακοσμούν χώρους γραφείων, καταστημάτων αλλά και χώρους παροχής υπηρεσιών, όπως νοσοκομεία, προσφέροντας αναρίθμητες διαφορετικές εφαρμογές στον σχεδιαστή, διακοσμητή, αρχιτέκτονα.

Σύντομα τα προϊόντα αυτά θα διατίθενται στην αγορά, αντικαθιστώντας πολλές από τις τρέχουσες εφαρμογές φωτισμού και διακόσμησης.

 

 

ΠΡΟΣΩΠΑ

Η ΟΥΡΑΝIΑ ΓΕΩΡΓΟΥΤΣAΚΟΥ, ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤEΑΣ ΤΗΣ LIGHTINGEUROPE, ΜΙΛA ΣΤΟ ΤΕYΧΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡIΟΥ

«Την αξία του σωστού φωτισμού πρέπει να την βιώσεις για να την καταλάβεις» υπογραμμίζει....

ΝIΚΟΣ ΜΠΡΙΝIAΣ CHIEF COMMERCIAL OFFICER ΤΗΣ EDISION HELLAS

Η Εdision Hellas είναι εταιρεία αποκλειστικά για χονδρική πώληση σε δίκτυο καταστημάτων συνεργατών στην ελληνική και παγκόσμια αγορά....

ΜΑΡIΑ ΚΑΠΕΛAΚΗ COUNTRY MANAGER ΤΗΣ DEVOLO ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚYΠΡΟ

Η devolo είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες που διαθέτουν προϊόντα για μεταφορά σήματος ΙΡ μέσω ηλεκτρικού ρεύματος, ευρέως γνωστά ως Powerline....

Κλείσιμο [X]