ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΜΑΡΙΕΛΛΑ ΤΟΜΑΣ: ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΘΑ ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΤΟΠΟΥ

Η γενική διευθύντρια για Ελλάδα, Ισραήλ και Κύπρο ενός επιχειρηματικού κολοσσού όπως η Stanley Black & Decker απαντά σε μια σειρά ερωτημάτων εφ’ όλης της ύλης, περιγράφοντας γλαφυρά τις πρακτικές και τη στρατηγική της εταιρείας της, τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του retail, αλλά και τον εντελώς νέο κόσμο που θα αναδυθεί από την επανάσταση του 3D printing.

– Πόσα χρόνια δραστηριοποιείται η Stanley Black & Decker στην Ελλάδα και ποια κατηγορία προϊόντων από την ευρεία γκάμα της θεωρείται το «βαρύ πυροβολικό» της στην ελληνική αγορά;

– Η Stanley Black & Decker δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1991, ως θυγατρική της ομώνυμης αμερικάνικης εταιρείας. Το 2010 η Black & Decker εξαγοράστηκε από την Stanley Tools, και έτσι δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών εργαλείων και εργαλείων χειρός.

Το σήμα κατατεθέν μας είναι «Για αυτούς που χτίζουν τον κόσμο», και καταδεικνύει το σεβασμό μας σε όλους τους τεχνίτες και τους μάστορες, που με τις δεξιότητές τους διαμορφώνουν το περιβάλλον που ζούμε.

– Κρίνετε ότι είναι πλεονέκτημα ή μειονέκτημα το να διαθέτει μια εταιρεία τόσα πολλά προϊόντα σε τόσες διαφορετικές κατηγορίες;

– Το να διαθέτει μια εταιρεία πολλά προϊόντα και σήματα (μάρκες) είναι περίπλοκο. Όπως γνωρίζετε, διαθέτουμε τα σήματα Dewalt, Stanley Fatmax, Facom, Expert, Irwin και Lenox. Όμως παράλληλα πουλάμε και ηλεκτρικά εργαλεία Black & Decker, όπως και εργαλεία κήπου και οικιακές συσκευές.

Αυτή η έκταση στην προϊοντική γκάμα μάς επιτρέπει να μπορούμε να προμηθεύσουμε ένα κατάστημα με ηλεκτρικά εργαλεία, με εργαλεία χειρός, με τα αντίστοιχα αξεσουάρ τους, με αποθηκευτικά προϊόντα, αλλά και με εργαλεία κήπου και με οικιακές συσκευές. Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι καθεμιά από τις μάρκες μας έχει διαφορετικούς χρήστες και διαφορετικά σημεία πώλησης, και κατά συνέπεια απαιτεί διαφορετική στρατηγική διάθεσης και προώθησης.

Μπορώ να πω με ικανοποίηση ότι δίνουμε συγκεκριμένη και ξεχωριστή προσοχή και σημασία στην κάθε μάρκα μας, σαν να είναι μια ξεχωριστή εταιρεία και γραμμή, προσπαθώντας παράλληλα να δημιουργήσουμε και συνέργειες μεταξύ των σημάτων, για την εξυπηρέτηση των πελατών μας.

Απώτερος στόχος μας είναι να προσφέρουμε τόσο στους πελάτες όσο και στους χρήστες των προϊόντων μας, συνολικές και ολοκληρωμένες λύσεις στις ανάγκες τους.

– Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων που βιώνουμε, ποιο θεωρείτε ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Stanley Black & Decker;

– Η εταιρεία μας προωθεί την καινοτομία διαχρονικά. Θυμίζω ότι εμείς εφηύραμε το ηλεκτρικό εργαλείο. Εμείς εφηύραμε το μέτρο. Εμείς εφηύραμε το ηλεκτρικό σκουπάκι. Διαθέτουμε χιλιάδες πατέντες στους τομείς όπου δραστηριοποιούμαστε.

Έχοντας πετύχει τόσα, πού θα μπορούσαμε να πάμε από εδώ και πέρα;  Έχουμε ενσωματώσει την τεχνολογία Bluetooth στα εργαλεία μας, ενώ η Facom είναι πλέον η ηγέτιδα εταιρεία στην τεχνολογία RFID που αφορά τον ηλεκτρονικό εντοπισμό και την ασφάλεια των εργαλείων χειρός.

Πέρυσι, η Dewalt λανσάρησε στην αγορά τα δικής της πατέντας 54V Flexvolt Powertools, που διαθέτουν ένα μοναδικό σύστημα μπαταρίας που χρησιμοποιείται και στα εργαλεία των 18V και σ’ αυτά των 54V, μετατρέποντας την μπαταρία από 18V/6Amp σε 54V/2Amp, ανάλογα με τη χρήση.

– Στο περυσινό συνέδριο της «Ναυτεμπορικής» για το λιανεμπόριο είχατε υποστηρίξει ότι το 3D printing εξελίσσεται πολύ γρήγορα και ότι θα αλλάξει ριζικά το μέλλον, οδηγώντας στην εξατομίκευση προϊόντων. Πώς βλέπετε ότι θα επηρεαστεί ο καταναλωτής από την εξέλιξη αυτή και πώς αντιμετωπίζει η Stanley Black & Decker τις νέες προκλήσεις;

– Η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D Printing) θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις τόσο όσο σχεδόν το ίντερνετ όταν μπήκε στη ζωή μας. Φανταστείτε έναν κόσμο όπου τα προϊόντα θα εκτυπώνονται επιτόπου. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να μη διαθέτουν πλέον οι εταιρείες αποθέματα ανταλλακτικών (για παλαιά και νέα μοντέλα προϊόντων) και απλά να τα εκτυπώνουν στο service τους.

Φανταστείτε επίσης τις προεκτάσεις μιας τέτοιας εξέλιξης: Τα αποθέματα δεν θα μεταφέρονται από τον τόπο παραγωγής ανά τον κόσμο, ενώ η μείωση του κόστους θα είναι μεγάλη, όπως και η αποδέσμευση κεφαλαίων, που θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για έρευνα, τεχνολογία και καινοτομία. Ο πελάτης θα βγει κερδισμένος και θα έχει στη διάθεσή του εξατομικευμένες λύσεις, ειδικά φτιαγμένες γι’ αυτόν· θα βρεθεί στο επίκεντρο της προσοχής.

– Στο ίδιο συνέδριο είχατε υποστηρίξει ότι ο καταναλωτής δεν είναι πλέον «όμηρος» του retailer όπως παλαιότερα, λόγω των περισσότερων καναλιών διανομής. Είναι όμως τόσο μεγάλη η υποχώρηση των retail shop έναντι των άλλων καναλιών διανομής; Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η κατάσταση στο μέλλον;

– Ναι, είναι γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν είναι πλέον «όμηρος». Έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση σε πληροφόρηση. Διαβάζει κριτικές προϊόντων και εταιρειών, συνομιλεί σε blogs με άλλους καταναλωτές και αγοραστές, μπορεί να αγοράσει από σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο και να απαιτήσει από τον retailer να του παρέχει τη λύση που χρειάζεται και όχι αυτή που είναι απλά διαθέσιμη.

Το εμπορικό κατάστημα δεν θα χάσει απαραίτητα. Οι καταναλωτές προτιμούν την εμπειρία να ψωνίσουν σ’ ένα κατάστημα. Όμως, αν ο retailer δεν παρέχει την αναμενόμενη θετική εμπειρία, τότε η επόμενη καλύτερη επιλογή είναι η online αγορά.

Αξίζει βέβαια να επισημανθεί ότι οι online αγορές δίνουν πρόσβαση σε καινούριους αγοραστές (άτομα μεγάλης και μικρής ηλικίας, άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, άτομα με ειδικές ανάγκες), οι οποίοι δεν είχαν μέχρι πρότινος τη δυνατότητα να κάνουν εύκολα τις αγορές τους.

– Στην ιστοσελίδα σας η εταιρεία υποδέχεται καινοτόμες ιδέες για νέα προϊόντα. Πώς λειτουργεί η διαδικασία; Υπάρχει προϊόν στο οποίο έχει επενδύσει η Black & Decker μέσω αυτής της διαδικασίας;

– Η διαδικασία αυτή ονομάζεται Drawing Board και είναι μια ανοικτή πρόσκληση, όπου ως εργαζόμενοι της εταιρείας μπορούμε να επισημάνουμε τυχόν «προβλήματα» στα οποία θα θέλαμε να δούμε προϊόντα που θα δίνουν λύσεις.

Το πιο πρόσφατο προϊόν μας είναι τo ηλεκτρικό σκουπάκι για κατοικίδια, που είναι μοναδικό και σχεδιασμένο να απορροφά τις τρίχες των καλύτερων φίλων μας, καθώς και να αφαιρεί τις δυσάρεστες οσμές από τα χαλιά. Το συγκεκριμένο προϊόν προήλθε από πρόταση συναδέλφου μέσω αυτής της διαδικασίας.

– Πώς θα περιγράφατε την εικόνα της ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια της κρίσης; Ποιος ήταν ο αντίκτυπος της συρρίκνωσης της ελληνικής οικονομίας στις δραστηριότητες της Stanley Black & Decker;

– Η ελληνική αγορά ηλεκτρικών εργαλείων έχει συρρικνωθεί περίπου κατά 70% από το 2006. Η χειρότερη χρονιά ήταν το 2009, αρκετά πριν η Ελλάδα κατανοήσει την κρίση στην πλήρη έκτασή της. Από το 2013 η αγορά αναπτύσσεται με αργούς ρυθμούς. Το 2016 είδαμε μια ανάπτυξη κοντά στο 20%, κυρίως λόγω των μεγάλων επενδύσεων στον τουρισμό και στην ανακαίνιση ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.

– Ποιο θα λέγατε ότι είναι το σημαντικότερο μειονέκτημα αλλά και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ελληνικής αγοράς έναντι των άλλων αγορών της ανατολικής Μεσογείου των οποίων έχετε την ευθύνη;

– Είναι προφανές ότι η Ελλάδα έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα σε σχέση τόσο με το Ισραήλ, το οποίο έχει συνεχή κατασκευαστική δραστηριότητα, όσο και με την Κύπρο, η οποία ανέκαμψε μόλις δύο χρόνια μετά την οικονομική κρίση που βίωσε.

Στην Ελλάδα η κρίση είναι συνεχιζόμενη επί επτά χρόνια, και έχει χαθεί αρκετός χρόνος προσπαθώντας να αποφύγουμε να δούμε κατά πρόσωπο και να εφαρμόσουμε αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που έχουν πλέον αρχίσει να εφαρμόζονται.

Παρ’ όλα αυτά η Ελλάδα είναι μια πιο ώριμη αγορά από πριν, καθώς διαθέτει προηγμένα κανάλια πωλήσεων μέσω ίντερνετ, όπως και καταστήματα υψηλών προδιαγραφών, τόσο traditional όσο και modern.

Τα καταστήματα στην Ελλάδα είναι συγκρίσιμα με αυτά της Ευρώπης, και σε θέματα τεχνολογίας και καινοτομίας ίσως βρίσκονται και πιο μπροστά. Όπως καταλαβαίνετε, είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα και που δραστηριοποιούμαι στην Ελλάδα.

– Πώς θα περιγράφατε τη στρατηγική της εταιρείας για την Ελλάδα και την Α. Μεσόγειο; Ποιες είναι οι προσδοκίες της εταιρείας σας από την ελληνική αγορά;

– Η εταιρεία μας έχει αναπτυχθεί σημαντικά μέσα στην κρίση. Επενδύουμε συνεχώς στην Ελλάδα, και ο ευρύτερος περιφερειακός μας ρόλος μάς επιτρέπει να χρησιμοποιούμε κονδύλια από πωλήσεις στο εξωτερικό για να κάνουμε επενδύσεις στη χώρα μας.

Ένα από τα μεγάλα μας έργα είναι η ανακαίνιση των traditional καταστημάτων των πελατών μας, όπως και η παροχή πρόσβασης και χρηματοδότησης στους πελάτες-συνεργάτες μας για την υποστήριξη όλων των marketing εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας.

Η επιθυμία μας είναι οι πελάτες μας να μας θεωρούν συνεργάτες και όχι προμηθευτές. Και στόχος μας είναι να τους βοηθάμε να κάνουν πωλήσεις παρέχοντάς τους τα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να δώσουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις στους δικούς τους πελάτες και χρήστες των προϊόντων μας.

– Αντίστοιχη του μεγέθους της εταιρείας φαίνεται πως είναι και η ευαισθητοποίησή της αναφορικά με τη βιώσιμη οικονομία. Προς την κατεύθυνση αυτή άλλωστε κινείται και η πρωτοβουλία Ecosmart, για την οποία θα θέλαμε να μας πείτε μερικά λόγια.– Μια εταιρεία σαν τη δική μας δεν επιτρέπεται και δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάει το περιβάλλον. Ως εταιρεία, έχουμε διαδικασία ανακύκλωσης στα γραφεία μας από το 1999, όταν δεν ήταν ακόμα και τόσο διαδεδομένη αυτή η πρακτική.

Υπήρξαμε πάντα ενεργοί στην ανακύκλωση των μπαταριών μας (NicAd και τώρα λιθίου), φροντίζοντας οι μπαταρίες μας να επιστρέφονται και να ανακυκλώνονται κατάλληλα. Παρέχουμε μάλιστα και ειδικό κίνητρο ως προς αυτό, με σημαντική έκπτωση στην αγορά κάθε νέας μπαταρίας όταν επιστρέφεται η παλαιά.

Επίσης θα ήθελα να αναφερθώ στο ότι η εταιρεία έχει καθιερώσει πλέον μηνιαίες αναφορές σε σχέση με θετικές περιβαλλοντικές ενέργειες (όπως είναι η χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και χαρτιού, η μικρότερη κατανάλωση πετρελαίου και βενζίνης στα εταιρικά αυτοκίνητα και ο σχεδιασμός για αντικατάσταση με αυτοκίνητα hybrid). Οι συγκεκριμένες ενέργειες παρακολουθούνται και είναι μετρήσιμες στον ίδιο βαθμό, όπως και οι πωλήσεις μας.

Τέλος, όλα τα προϊόντα μας πρέπει να πληρούν τα κριτήρια του «Ecosmart Build», τα οποία διασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αυτό αφορά όλα τα προϊόντα, από το ηλεκτρικό σκουπάκι μέχρι τα νέα εργαλεία κήπου Dewalt, τα οποία λειτουργούν με μπαταρία και εξασφαλίζουν ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ηχορύπανση.

 

 

ΠΡΟΣΩΠΑ

ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ: Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympia Electronics μιλά στον «Ηλεκτρολόγο» για τις στρατηγικές επιλογές της εταιρείας που την κατάστησαν ισχυρή εξαγωγική δύναμη και παρουσιάζει τα σχέδιά της γ...

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΔΙΑΚΟΣ: ΘΩΡΑΚΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΑΣ!

Ο γενικός διευθυντής του “Atlas Group” κ. Χρήστος Απόδιακος μιλά στον «Ηλεκτρολόγο» για την πορεία του ομίλου, την ελληνική αγορά, την ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια σε σπίτια και σε επιχειρήσεις αλλά...

ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΛΙΜΠΕΡΤΗΣ: «ΕΙΝΑΙ ΗΡΩΕΣ ΟΣΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»

Με την εμπειρία των 17 χρόνων στο τιμόνι του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Ηλεκτρολογικού Υλικού, όπως ονομάζεται πλέον, ο κ. Αντώνης Αλιμπέρτης μιλά στον «Η» για τις στρεβλώσεις της αγοράς, την έλλειψη...

Κλείσιμο [X]