ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

«ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ Η ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ»

ΘΕΌΔΩΡΟΣ ΛΟΒΈΡΔΟΣ, ΕΜΠΟΡΙΚΌΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΉΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΎΟΥ ΔΙΑΝΟΜΉΣ ΚΑΙ ΤΟΜΈΑ LIFE SPACE ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΊΑΣ SCHNEIDER ELECTRIC

Συνέντευξη στον Πάνο Κατσαχνιά

Η Schneider Electric είναι από τους ειδικούς παγκοσμίως στη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Στην ελληνική αγορά, η εταιρεία δραστηριοποιείται για πάνω από 40 χρόνια με εμπορική, αλλά και βιομηχανική δραστηριότητα, με κέντρα πωλήσεων στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα, καθώς και μία βιομηχανική μονάδα έρευνας στα Οινόφυτα Βοιωτίας.

Στην συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό, ο Εμπορικός Διευθυντής του Δικτύου Διανομής και Τομέα Life Space της εταιρείας Schneider Electric, κ. Θεόδωρος Λοβέρδος, μας μίλησε τόσο για τον τομέα των ολοκληρωμένων λύσεων ενεργειακής διαχείρισης, την πορεία της ίδιας της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια, όσο και για το αντικείμενο του τομέα Διανομής και Life Space της εταιρίας.

Ποια είναι η Schneider Electric, με τι ασχολείται, ποια η θέση της στην Ελλάδα;

Η Schneider Electric είναι από τους ειδικούς παγκόσμια στη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Με παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες, σκοπός μας είναι να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις ενεργειακής διαχείρισης σε διάφορα τμήματα της αγοράς, όπως της ενέργειας και των υποδομών, του βιομηχανικού και κτιριακού αυτοματισμού, των data centers και δικτύων καθώς και του κτιρίου και της κατοικίας.
Στην ελληνική αγορά, η Schneider Electric είναι παρούσα περισσότερα από 40 χρόνια με εμπορική, αλλά και βιομηχανική δραστηριότητα. Η εμπορική μας δραστηριότητα έχει κέντρα πωλήσεων στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα, ενώ η βιομηχανική δραστηριότητα πραγματοποιείται στη μονάδα έρευνας – ανάπτυξης και παραγωγής που διατηρούμε στα Οινόφυτα Βοιωτίας για μετασχηματιστές διανομής ελαίου (πρώην ΕΛΒΗΜ).
Με περισσότερους από 220 εργαζόμενους στην Ελλάδα, όραμα μας είναι να βοηθάμε επιχειρήσεις και οργανισμούς να αξιοποιούν στο μέγιστο την ενέργειά τους ώστε να επιτυγχάνουν  περισσότερα αξιοποιώντας όσο το δυνατόν λιγότερους από τους πεπερασμένους πόρους του πλανήτη μας.

Όντας μία μεγάλη πολυεθνική με τοπική παρουσία, πώς σας έχει επηρεάσει η υπάρχουσα κατάσταση/κρίση και πώς την αντιμετωπίζετε;

Όπως έχει επανειλημμένα τονίσει ο Marc Pelletier, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, βρισκόμαστε στην Ελλάδα και θα είμαστε και στο μέλλον. Σαφώς το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε είναι δυσμενές και ενέχει πολλούς επιχειρηματικούς κινδύνους. Ωστόσο, η Schneider Electric έχει επιλέξει να αντιμετωπίζει το μέλλον με αισιοδοξία και να αναζητά τις ευκαιρίες που προκύπτουν στην αγορά. Τη δύσκολη αυτή περίοδο όλοι μας είμαστε πιο ευαισθητοποιημένοι για την επίτευξη των στόχων της εταιρίας και δουλεύουμε πιο εντατικά για αυτούς.

Παράλληλα, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο φροντίζουμε για τη συνεχή μας βελτίωση και γι’ αυτό δε σταματάμε να επενδύουμε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, αλλά και στην ανάπτυξη των ανθρώπων μας.

Η Διεύθυνση Διανομής και Life Space της εταιρίας με τι ασχολείται. Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για τη δική σας ομάδα;

Η ομάδα μας ασχολείται με τρεις βασικές δραστηριότητες:

  • Τη διαχείριση της προσφοράς προϊόντων και λύσεων του χώρου που ζούμε (Life Space). Σ’ αυτή την περίμετρο εντάσσονται όλα τα προϊόντα και οι λύσεις που αλληλεπιδρούν με το χρήστη, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική χρήση της ενέργειας στο χώρο της εργασίας ή στην κατοικία. Το εύρος της προσφοράς της Schneider Electric στο κομμάτι αυτό περιλαμβάνει διακοπτικό υλικό, συστήματα διαχείρισης καλωδίων, ανιχνευτές κίνησης/παρουσίας , αλλά και συστήματα αυτοματοποίησης ελέγχου κτηρίων και κατοικιών όπως το σύστημα τεχνολογίας ΚΝΧ, και πολλά ακόμα.
  • Τη διαχείριση της συνεργασίας με το επίσημο  δίκτυο διανομής των προϊόντων μας. Στο δίκτυο αυτό εντάσσονται μεγάλοι διανομείς της ελληνικής αγοράς, που συνεργάζονται μαζί μας, για να εξασφαλίσουν τα εξής:
    •  τη διαθεσιμότητα των προϊόντων μας εκεί που οι τελικοί χρήστες  δραστηριοποιούνται επαγγελματικά, μέσα από τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας,
    • την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, μέσα από  την επιλογή των κατάλληλων προϊόντων από το σύνολο της προϊοντικής προσφοράς του καταλόγου μας και τέλος
    • τη διασφάλιση της χρηματοοικονομικής ρευστότητας, μέσα από τη συνετή εμπορική πολιτική που θα εφαρμόζουν.
  • Και τέλος με την επικοινωνία με τους τελικούς χρήστες  ηλεκτρολόγους εγκαταστάτες και επαγγελματίες της αγοράς του ηλεκτρολογικού υλικού. Η επικοινωνία αυτή στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες:
    • Στη συστηματική συνεργασία με τους επαγγελματικούς συνδέσμους των ηλεκτρολόγων εγκαταστατών, για τη συνεχή επιμόρφωση και ενημέρωση των μελών τους στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς, αλλά και στις νέες τεχνολογίες και τα προϊόντα που αναπτύσσουμε.
    • Στο σχήμα ανταμοιβής αφοσίωσης των επαγγελματιών, που προτιμούν τα προϊόντα μας. Θα ήθελα να σημειώσω εδώ ότι η Schneider Electric είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου που συστηματικά τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να οργανώσει και να λειτουργήσει ένα σχήμα ανταμοιβής αφοσίωσης, που με τρόπο οργανωμένο και διαφανή να ανταμείβει τον επαγγελματία για ένα ευρύ φάσμα προϊόντων που προτιμά και ανάλογα προς την αξία των αγορών του.

Ποια είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Schneider Electric στο κομμάτι με το οποίο ασχολείστε; Τι σας διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Είναι τρείς  οι παράγοντες που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό μας στην Ελληνική αγορά:

  • Καταρχήν το εύρος της προσφοράς μας, είναι αυτή τη στιγμή μοναδικό. Η Schneider Electric προσφέρει προϊόντα και λύσεις από το μετασχηματιστή μέσης τάσης, μέχρι την τελευταία πρίζα μιας εγκατάστασης, που εξασφαλίζουν ποιοτική παροχή ενέργειας στους χρήστες κι από το BMS ενός κτηρίου, μέχρι τον ανιχνευτή κίνησης σε κάποιο κοινόχρηστό χώρο, που εξασφαλίζουν εξοικονόμηση ενέργειας σε κάθε τμήμα της εγκατάστασης.
  • Ο δεύτερος παράγοντας που συνεισφέρει στη διαφοροποίησή μας, έχει να κάνει με το συνεργατική μας προσέγγιση. Προσπαθούμε να διαμορφώσουμε συνθήκες επικοινωνίας με τους συνεργάτες μας, όπου θα μοιραζόμαστε τις προτεραιότητές μας και θα διαμορφώνουμε από κοινού συνθήκες αμοιβαίου κέρδους. Μοιραζόμαστε στοιχεία για τις τάσεις και τα βασικά στοιχεία της αγοράς και συζητάμε την πορεία της συνεργασίας μας, με όλη την κοινότητα των συνεργατών μας, αλλά και με τον καθένα ξεχωριστά. Δε βλέπουμε δηλαδή το ρόλο μας ως ενός απλού προμηθευτή υλικών. Θεωρούμε ότι είναι δουλειά μας να ενημερώσουμε για τις τάσεις που βλέπουμε στην αγορά και να εκπαιδεύσουμε τους συνεργάτες μας στη χρήση σύγχρονων εργαλείων για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των τελικών χρηστών.
  • Ο τρίτος παράγοντας έχει να κάνει με την οπτική μας. Εστιάζουμε κυρίως στην ευκαιρία που παρουσιάζεται μέσα από την κρίση και στα στοιχεία που μπορούμε να επηρεάσουμε με τη δράση μας. Στη σημερινή συγκυρία, εξακολουθούμε να είμαστε η μοναδική πολυεθνική του χώρου με μια μεγάλη μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα, που δεν κατασκευάζει απλώς μετασχηματιστές, αλλά έχει και τοπική ομάδα έρευνας και ανάπτυξης παράγοντας και νέα τεχνολογία.
    Νομίζω ότι πολλοί είναι οι συντελεστές της αγοράς που ασχολούνται με τη «σκοτεινή» πλευρά της επικαιρότητας, που όμως δεν βρίσκεται μέσα στη σφαίρα επιρροής τους και επομένως δεν μπορεί να επηρεασθεί από αυτούς. Σήμερα λοιπόν που οι ενδείξεις συγκλίνουν στην κατεύθυνση της μέτρησης και της εξοικονόμησης ενέργειας, πόσοι διατυπώνουν σχετικά μηνύματα προς την αγορά; Σήμερα που η αγορά της οικοδομής έχει οριστικά μεταλλαχθεί, πόσοι εκπαιδεύουν την αγορά για να περάσει στην εποχή της ανακαίνισης και της αναβάθμισης των υφιστάμενων κατοικιών; Και τέλος, σήμερα που το κόστος λειτουργίας είναι μια νέα πρόκληση, που εμφανίζεται μετά την αγορά του προϊόντος ή του εξοπλισμού, πόσοι είναι έτοιμοι να απαντήσουν; Η Schneider Electric βρίσκεται εδώ με απαντήσεις σε όλες αυτές τις προκλήσεις.

Μας  μιλήσατε για εξοικονόμηση ενέργειας. Πόσο σημαντικό είναι το κομμάτι αυτό και για τον ηλεκτρολόγο;

Είπαμε και προηγουμένως ότι στη εταιρεία μας επιλέγουμε να βλέπουμε μέσα από την κρίση τα  θετικά που θα μας κάνουν να συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά. Η ανάγκη για εξοικονόμηση ενέργειας είναι ένας στόχος που είχε αρχίσει να μας απασχολεί ήδη στο παρελθόν, ωστόσο η κρίση ανέδειξε την εξοικονόμηση ως μία βασική πλέον ανάγκη και βλέπουμε ότι όλο και περισσότερες εταιρίες, βιομηχανίες αλλά και νοικοκυριά αναζητούν πιο εντατικά τρόπους για να την επιτύχουν.
Θεωρούμε λοιπόν ότι και για τον ηλεκτρολόγο η εξοικονόμηση ενέργειας μπορεί να αποτελέσει μία επιχειρηματική ευκαιρία που αν καταφέρει να την διαγνώσει και να προτείνει τους τρόπους επίτευξής της στον πελάτη μπορεί να του αποφέρει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία. Επιπλέον, σε μία περίοδο που η ανοικοδόμηση φθίνει κατά πολύ, παρατηρούμε ότι ένα κομμάτι που εξακολουθεί να κινείται είναι αυτό των ανακαινίσεων. Εδώ πιστεύουμε ότι ο ηλεκτρολόγος θα πρέπει να παίξει έναν καθοριστικό ρόλο προτείνοντας και εξηγώντας τα πλεονεκτήματα μίας ηλεκτρολογικής αναβάθμισης μίας κατοικίας ή ενός κτιρίου για τον τελικό του πελάτη, εκτός από τις συνήθεις ανακαινίσεις κουφωμάτων, μονώσεων κτλ.
Η Schneider Electric προσπαθώντας να βοηθήσει τους ηλεκτρολόγους να αναπτύξουν τη δραστηριότητα αυτή, βρίσκεται πάντοτε κοντά τους τόσο σε επίπεδο τεχνικής κατάρτισης, όπως εξηγήσαμε μέσω παρουσιάσεων νέων πρακτικών και κινήτρων, αλλά και μέσω ενημέρωσης του ίδιο του κοινού για την αξία και τα πλεονεκτήματα της εξοικονόμησης ενέργειας.

Ποιές προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου αυτού βλέπετε ότι υπάρχουν; Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρίας στο κομμάτι αυτό και πώς θα τους επιτύχετε;

Στη Schneider Electric θεωρούμε ότι μέσα από την κρίση η αγορά μετασχηματίζεται.
Η εξοικονόμηση ενέργειας και οι διάφορες περιοχές της αγοράς που αναπτύσσονται γύρω απ’ αυτήν, αποτελούν τη μεγάλη αλλαγή στον κλάδο και τη νέα μεγάλη ευκαιρία. Πρέπει λοιπόν να δουλέψουμε συνεργατικά με όλους τους εμπλεκόμενους στην αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού, ώστε να δημιουργήσουμε, με αφορμή αυτή την ευκαιρία, την αγορά όπου θα διακινηθεί η προστιθέμενη αξία μας, για τη μέτρηση, τον έλεγχο, τη βελτιστοποίηση της χρήσης και τελικά την εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων. Πιστεύουμε ότι μόνο από κοινού και με σωστή συνεννόηση με τους συνεργάτες και τους πελάτες μας μπορούμε να επιτύχουμε θετικά αποτελέσματα στον κλάδο για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Ως μία εταιρία με μακρόχρονη πορεία στο χώρο και με μεγάλη δυναμική στην πρόταση των κατάλληλων λύσεων, υιοθετεί ένα όραμα για το μέλλον του κλάδου που στηρίζεται στις καλύτερες σχέσεις. Οι άνθρωποί μας εργάζονται σκληρά για την καλύτερη εξυπηρέτηση και υποστήριξη όλων των αναγκών των πελατών μας με σαφή στόχο την πρώτη θέση στην αγορά ως προμηθευτής ολοκληρωμένων λύσεων ενεργειακής διαχείρισης.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε το ίδιο σκληρά και τα επόμενα χρόνια και να επενδύουμε στην οικοδόμηση ενός συνεργατικού μοντέλου, με τον πελάτη στο επίκεντρο και με πολλαπλά οφέλη για όλους όσους επιλέγουν τη Schneider Electric ως το βασικό τους συνοδοιπόρο.

 

 

ΠΡΟΣΩΠΑ

Η ΟΥΡΑΝIΑ ΓΕΩΡΓΟΥΤΣAΚΟΥ, ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤEΑΣ ΤΗΣ LIGHTINGEUROPE, ΜΙΛA ΣΤΟ ΤΕYΧΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡIΟΥ

«Την αξία του σωστού φωτισμού πρέπει να την βιώσεις για να την καταλάβεις» υπογραμμίζει....

ΝIΚΟΣ ΜΠΡΙΝIAΣ CHIEF COMMERCIAL OFFICER ΤΗΣ EDISION HELLAS

Η Εdision Hellas είναι εταιρεία αποκλειστικά για χονδρική πώληση σε δίκτυο καταστημάτων συνεργατών στην ελληνική και παγκόσμια αγορά....

ΜΑΡIΑ ΚΑΠΕΛAΚΗ COUNTRY MANAGER ΤΗΣ DEVOLO ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚYΠΡΟ

Η devolo είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες που διαθέτουν προϊόντα για μεταφορά σήματος ΙΡ μέσω ηλεκτρικού ρεύματος, ευρέως γνωστά ως Powerline....

Κλείσιμο [X]