ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΡΕΚΗΣ: Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ

Μετά από 40 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην αγορά και εφόσον έχει διαχειριστεί αποτελεσματικά τη δεκαετή πλέον κρίση στη χώρα μας, η εταιρεία «ΣΚΡΕΚΗΣ Α.Ε.» προσβλέπει μόνο στο μέλλον με εφόδιο την πολύτιμη εμπειρία του παρελθόντος.

«Η οικονομική δυσπραγία οδήγησε τους επαγγελματίες αλλά και τους τελικούς καταναλωτές στις εταιρείες που σέβονται τον καταναλωτή, τον εργαζόμενο, την κοινωνία αλλά και το περιβάλλον» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Γ. Σκρέκης, σημειώνοντας ότι η τεχνολογία, η καινοτομία και η εξοικονόμηση ενέργειας είναι οι παράμετροι που διαμορφώνουν.

Συνέντευξη στην Κατερίνα Καρύγιαννη 

– Κύριε Σκρέκη, ποιους θα αναφέρατε ως τους σημαντικότερους σταθμούς της σχεδόν 40χρονης πορείας της εταιρείας σας;

– Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τον Κωνσταντίνο Σκρέκη, ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη, το 1979, και ξεκίνησε ως μία αποθήκη ηλεκτρολογικού υλικού και φωτισμού. Το πρώτο συνοικιακό κατάστημα στην Τερψιθέα της Άνω Γλυφάδας κάλυπτε τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες στα νότια προάστια και όχι μόνο. Εκείνη την περίοδο η οικοδομική δραστηριότητα ήταν πολύ μεγάλη και το αστικό τοπίο άλλαζε ραγδαία. Το 1994 η επιχείρηση μεταφέρεται στις πρώτες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Άνω Γλυφάδα.

Ξεκινώντας από το 2000 στη διοίκηση της εταιρείας μπαίνει και η επόμενη γενιά, Γιώργος, Παναγιώτης και Μαρία Σκρέκη. Κρατώντας το πλεονέκτημα μίας ευέλικτης και με οικογενειακό χαρακτήρα επιχείρηση, η ΣΚΡΕΚΗΣ ΑΕ εξελίσσεται τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Έτσι το 2000 ανοίγει το δεύτερο κατάστημα στο Γέρακα, που χρησιμοποιείται ως κεντρικός αποθηκευτικός χώρος και εξυπηρετεί τη χονδρική, και το 2007 εγκαινιάζεται η εξαγωγική δραστηριότητα της επιχείρησης η οποία επεκτείνεται στη Ρουμανία.

Τα καθήκοντα της δραστηριότητας αυτής αναλαμβάνει με μεγάλη επιτυχία ο Παναγιώτης Σκρέκης. Η επόμενη χρονιά είναι επίσης σταθμός στην πορεία της εταιρείας, καθώς εγκαινιάστηκε το τρίτο κατάστημά μας στο Αιγάλεω, σε μεγάλο ιδιόκτητο χώρο όπου στεγάζεται το τμήμα υπερχονδρικής και Β2Β. Τη δραστηριότητα αυτή ανέλαβα ο ίδιος. Στο σήμερα, δύο ακόμα καταστήματα προστίθενται στο δίκτυο της εταιρείας, στο Ν. Ηράκλειο και στον Πειραιά.

– Έχετε επανειλημμένως τονίσει σε συνεντεύξεις σας ότι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα είναι η ποιότητα των προϊόντων και του ανθρώπινου δυναμικού σας. Πώς διασφαλίζετε στην πράξη την ποιότητα αυτών των δύο πυλώνων;

– Θα έλεγα ότι το πλεονέκτημά μας ή αλλιώς «η συνταγή» της επιτυχίας είναι οι αρχές που μας έφεραν μέχρι εδώ. Η ποιότητα των προϊόντων, οι ανταγωνιστικές τιμές και η άμεση εξυπηρέτηση. Είναι βασικό όταν βρίσκεσαι σε αυτό τον κλάδο, οι λύσεις και τα προϊόντα που προτείνεις να είναι εξαιρετικής ποιότητας, αξιόπιστα, λειτουργικά, ασφαλή και μέσα στις προδιαγραφές που έχει θέσει ο πελάτης.

Αυτό το πετυχαίνουμε μέσω της συνεργασίας μας με διεθνείς οίκους με πολλά χρόνια παρουσίας στο χώρο. Πρόκειται για οίκους που επενδύουν στην έρευνα και την ανάπτυξη και καινοτομούν με τη χρήση τεχνολογίας αιχμής απαντώντας στις ανάγκες του τελικού πελάτη για επικοινωνία, άνεση, εξοικονόμηση ενέργειας, αισθητική. Παράλληλα όμως με τις πολυεθνικές εταιρείες συνεργαζόμαστε με αξιόπιστες ελληνικές εταιρείες που κάνουν μία αξιοθαύμαστη πορεία όλα αυτά τα χρόνια.

Τίποτα όμως απ’ όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτό χωρίς την παρουσία των ανθρώπων μας, του ανθρώπινου δυναμικού μας. Οι άνθρωποί μας είναι επικεντρωμένοι στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Μπορώ να πω πλέον ότι έχει περάσει στο DNA των εργαζομένων μας να εξυπηρετούν γρήγορα προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις στον πελάτη. Στόχος μας είναι να εξυπηρετούμε άμεσα ώστε να τηρείται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων.

– Η οικονομική δυσπραγία της τελευταίας δεκαετίας φαίνεται πως καλλιέργησε μια απαίτηση από την πλευρά καταναλωτών αλλά και επαγγελματιών για «φθηνές» λύσεις. Επηρέασε αυτό το αίτημα τις στρατηγικές σας επιλογές;

– Η οικονομική δυσπραγία δημιούργησε την ανάγκη ή καλύτερα οδήγησε τόσο τους επαγγελματίες όσο και τους ιδιώτες να υπολογίζουν πραγματικά πού θα δίνουν έστω και το ένα ευρώ τους. Τους οδήγησε στην επιλογή να το προσφέρουν σε εταιρείες που σέβονται τον καταναλωτή, τον εργαζόμενο, την κοινωνία, το περιβάλλον· να το προσφέρουν σε εταιρείες που εργάζονται πολύ και συστηματικά. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε αξιόπιστα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές· αυτό που λέμε «value for money».

– Τι θεωρείτε ότι ήταν αυτό που «κράτησε» την εταιρεία στα χρόνια της κρίσης;

– Οι αξίες μας και οι αρχές μας. Πρακτικά δεν σταματήσαμε να δουλεύουμε αρκετά, να εξυπηρετούμε τον πελάτη, αλλά κυρίως να διαχειριζόμαστε τα οικονομικά της εταιρείας με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Το νοικοκύρεμα στα οικονομικά της εταιρείας υπήρχε και υπάρχει. Ένας οργανισμός για να αναπτύσσεται πρέπει να πατάει σε γερά θεμέλια. Είμαστε συγκρατημένοι και μετρημένοι στις κινήσεις μας. Αυτή ήταν η επιλογή μας και πριν από την κρίση αλλά και μετά.

– Εκτός από τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ποιοι άλλοι παράγοντες εκτιμάτε ότι θα επηρεάσουν στο μέλλον την αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού αλλά και το εμπόριο;

– Τεχνολογία, καινοτομία, εξοικονόμηση ενέργειας: Αυτά είναι τα αυτονόητα που επηρεάζουν και θα επηρεάζουν στο μέλλον την αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού, όπως επίσης η ασφάλεια στο διαδίκτυο, η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιοποίηση. Όμως πλέον οι εργαζόμενοι, η κοινωνία, η πολιτεία αρχίζουν να μιλούν για ηθική, για ασφάλεια, για σεβασμό κάθε εμπλεκόμενου μέρους σε έναν οργανισμό.

Συνεπώς θα πρόσθετα ότι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον των επιχειρήσεων είναι η σωστή εταιρική διακυβέρνηση, οι βέλτιστες πρακτικές, η κανονιστική συμμόρφωση, η διαχείριση των κινδύνων και βέβαια η αειφόρος ανάπτυξη. Οι εταιρείες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι λειτουργούν σε ένα πλαίσιο που επηρεάζει όλους: πελάτες, προμηθευτές, εργαζόμενους, κοινωνία.

– Σας ανησυχεί η εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου; Εξετάζετε το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για τη «ΣΚΡΕΚΗΣ Α.Ε.»;

– Όχι μόνο δεν μας ανησυχεί αλλά θεωρούμε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να συναντούν τον πελάτη ακριβώς εκεί που επιθυμεί ο ίδιος, στο κατάστημα, στο τηλέφωνο, στο διαδίκτυο. Το ηλεκτρονικό κατάστημα για τη «ΣΚΡΕΚΗΣ Α.Ε.» είναι μέσα στα πλάνα μας.

– Υπό ποιες προϋποθέσεις θα βλέπατε θετικά μια τέτοια επιλογή;

– Ευκολία στη χρήση, απλότητα στην αλληλεπίδραση με τον πελάτη (επαγγελματία και ιδιώτη), ασφάλεια στις συναλλαγές, γρήγορη εξυπηρέτηση. Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού καταστήματος. Όλα τα παραπάνω ανταποκρίνονται πλήρως στις αρχές μας για ποιότητα, φιλικές τιμές και άμεση εξυπηρέτηση ενώ επιπρόσθετα μας δίνουν την επιλογή της ταχύτερης εξυπηρέτησης.

– Θα μπορούσατε να μας προϊδεάσετε για κάποιες επιλογές σε σχέση με τις συνεργασίες, τα προϊόντα και την τιμολογιακή πολιτική σας;

– Θα έλεγα ότι η κεντρική μας επιλογή είναι η εξωστρέφεια. Οφείλουμε να επικοινωνήσουμε σε όσους δεν μας γνωρίζουν, επαγγελματίες, αρχιτέκτονες, τεχνικές εταιρείες, εγκαταστάτες αλλά και ιδιώτες ότι ενισχύουμε προϊοντικές κατηγορίες, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες, και τον αυτοματισμό, που εξασφαλίζουν άνεση, οικονομία και ασφάλεια.

Και παράλληλα να επικοινωνήσουμε ότι προσφέρουμε ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών σε νέες κατηγορίες πελατολογίου, όπως τα ξενοδοχεία, η βιομηχανία και οι εταιρείες εξοπλισμού ΙΤ.

– Ποιο είναι το όραμά σας για την εταιρεία «ΣΚΡΕΚΗΣ Α.Ε.»;

– Να αναπτυχθούμε προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις στο πελατολόγιό μας. Η φιλοσοφία μας είναι να προσφέρουμε στην κοινωνία και να δουλεύουμε με ηθική, μένοντας συνεπείς στα στοιχεία που μας καθιέρωσαν: ποιότητα, ποικιλία, τιμές και άμεση εξυπηρέτηση.

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

OLYMPIA ELECTRONICS: ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΗ ΧΑΝΙΩΝ

Στα πλαίσια της διαρκούς ενημέρωσης των ηλεκτρολόγων-εγκαταστατών για τις εξελίξεις στον κλάδο του ηλεκτρολογικού υλικού, η Olympia Electronics διοργάνωσε τεχνικό σεμινάριο για τα μέλη του Συνδέσμου Η...

SCHNEIDER ELECTRIC: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΗ ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ΔΙΑΚΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ MERTEN D-LIFE ΣΤΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Τη νέα σειρά διακοπτικού υλικού Merten D-Life και τα νέα πλαίσια M-Pure Decor της ανανεωμένης σειράς System M παρουσίασε η Schneider Electric, στα εγκαίνια της 9ης Biennale Νέων Αρχιτεκτόνων, στις 26 ...

Β. ΚΑΥΚΑΣ: ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ

Με το μήνυμα «Είμαστε πάντα δίπλα σας!» η ΚΑΥΚΑΣ συμμετέχει ενεργά στον ετήσιο θεσμό «Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών» που θα διεξαχθεί από 1 έως 6 Οκτωβρίου υπό την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτού...