Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, 2025

ΑρχικήΣυνδικαλιστικάΒΕΑ – ΠΟΣΕΗ – ΒΕΘ – ΒΕΠ: Παρουσίαση έρευνας για την αναβάθμιση...

ΒΕΑ – ΠΟΣΕΗ – ΒΕΘ – ΒΕΠ: Παρουσίαση έρευνας για την αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου

Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την παρουσίαση της κοινής έρευνας που εκπόνησε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων (ΠΟΣΕΗ), το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΒΕΠ), στις εγκαταστάσεις του ΒΕΑ.

Η έρευνα ανέδειξε τα σοβαρά και επαναλαμβανόμενα προβλήματα ηλεκτροδότησης που αντιμετωπίζουν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι αδειούχοι ηλεκτρολόγοι εγκαταστάτες σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, το 59% των ηλεκτρολόγων και το 71% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι βιώνουν διακοπές ρεύματος, πτώσεις τάσης, καθυστερήσεις συνδέσεων και ζημιές σε εξοπλισμό, οι οποίες πλήττουν άμεσα την παραγωγή και τη λειτουργία τους.

Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι το ελληνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης παρουσιάζει σοβαρές δομικές και λειτουργικές αδυναμίες, αποτέλεσμα της παλαιότητας των υποδομών, των καθυστερήσεων στη συντήρηση και της περιορισμένης επικοινωνίας με τον ΔΕΔΔΗΕ. Τα προβλήματα αυτά συνεπάγονται σημαντικό λειτουργικό και οικονομικό κόστος χιλιάδων ευρώ για επαγγελματίες και επιχειρήσεις, ανάλογα με τη δραστηριότητα και το μέγεθός τους.

Στη συνέντευξη Τύπου, την ΠΟΣΕΗ εκπροσώπησε ο α΄ αντιπρόεδρος, κ. Ζήσης Σαρδάνης, ο οποίος υπογράμμισε ότι οι αδειούχοι ηλεκτρολόγοι εγκαταστάτες βιώνουν καθημερινά τα προβλήματα του δικτύου, που δεν περιορίζονται μόνο στις συχνές διακοπές ή τις πτώσεις τάσης. Οι καθυστερήσεις στα αιτήματα σύνδεσης, η έλλειψη άμεσης επικοινωνίας, η έλλειψη τεχνικού προσωπικού και η δυσλειτουργία στις ψηφιακές υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ, δυσχεραίνουν την καθημερινή εργασία των επαγγελματιών του κλάδου. Είναι αναγκαίο, σημείωσε, να υπάρξει συστηματική συντήρηση και αναβάθμιση του δικτύου, ταχύτερη εξυπηρέτηση των αιτημάτων, καλύτερη εκπαίδευση του προσωπικού και ουσιαστικότερη συνεργασία με τα Επαγγελματικά Σωματεία για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών.

Ο κ. Σαρδάνης αναφέρθηκε επίσης στις συνεχείς διαδικτυακές συναντήσεις εργασίας που πραγματοποιεί η ΠΟΣΕΗ με τον ΔΕΔΔΗΕ, με στόχο τη μεταφορά των προβλημάτων των επαγγελματιών και την αναζήτηση λύσεων στα ζητήματα που έχουν προκύψει μετά την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Όπως σημείωσε, η έλλειψη φυσικού διαύλου επικοινωνίας έχει δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια στην καθημερινότητα των ηλεκτρολόγων και απαιτείται πιο άμεση και ανθρώπινη προσέγγιση από τον Διαχειριστή.

Ο πρόεδρος του ΒΕΑ, κ. Κωνσταντίνος Δαμίγος, επεσήμανε ότι οι διακοπές ρεύματος, οι πτώσεις τάσης και οι καθυστερήσεις συνδέσεων δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά, αλλά παθογένεια που έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας φθορές στον εξοπλισμό, απώλειες παραγωγικού χρόνου και μείωση της ανταγωνιστικότητας. Όπως ανέφερε, οι νέες ενεργειακές προκλήσεις, η κλιματική κρίση και η αυξανόμενη ζήτηση ανέδειξαν με τον πιο εμφατικό τρόπο τις αδυναμίες ενός απαρχαιωμένου δικτύου, το οποίο χρειάζεται άμεσο εκσυγχρονισμό. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τεχνικό, είναι και πολιτικό και διαχειριστικό. Ο κ. Δαμίγος πρόσθεσε ότι τα Βιοτεχνικά Επιμελητήρια και η Π.Ο.Σ.Ε.Η. δεν θα μείνουμε θεατές. Με τεκμηρίωση και συλλογική δράση θα συνεχίσουν να διεκδικούν τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου, την ενίσχυση του ΔΕΔΔΗΕ με προσωπικό και τεχνολογικά μέσα, καθώς και τη βελτίωση του πλαισίου αποζημιώσεων για τις επιχειρήσεις που πλήττονται από αστοχίες του συστήματος. Η σταθερή και ποιοτική ηλεκτροδότηση δεν είναι πολυτέλεια – είναι προϋπόθεση επιβίωσης για την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική συνοχή».

Τα Βιοτεχνικά Επιμελητήρια και η ΠΟΣΕΗ καλούν την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς που διαχειρίζονται την ηλεκτροδότηση της χώρας να ξεκινήσουν άμεσα διάλογο με τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων και του τεχνικού κλάδου, με στόχο:

  • τον αξιόπιστο εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου,
  • την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση αιτημάτων,
  • την ενίσχυση του ΔΕΔΔΗΕ με ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογικό εξοπλισμό,
  • και τη βελτίωση του πλαισίου αποζημιώσεων για τις επιχειρήσεις που υφίστανται ζημιές από αστοχίες του συστήματος.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «Netrino» για λογαριασμό του ΒΕΑ, από τις 15 Σεπτεμβρίου έως τις 6 Οκτωβρίου 2025.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα των ερευνών:

  • Έρευνα επιχειρήσεων – καταναλωτών: link
  • Έρευνα ηλεκτρολόγων εγκαταστατών: link

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ