Από μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση της δεκαετίας του ’60, η εταιρεία KASSINAKIS έχει εξελιχθεί σήμερα σε σύγχρονο παραγωγικό κόμβο με διεθνή παρουσία και συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, στην ποιότητα και στις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους επαγγελματίες της αγοράς.
Η εταιρεία KASSINAKIS, με πορεία δεκαετιών στον χώρο του ηλεκτρολογικού υλικού, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στην ελληνική βιομηχανία πλαστικών για την προστασία καλωδίων. Ο CEO της εταιρείας κ. Ανδρέας Κασινάκης μάς μιλά για την ιστορία της KASSINAKIS, τις καινοτομίες, την εξαγωγική δραστηριότητα και τις προκλήσεις του σήμερα.
– Πώς θα περιγράφατε την πορεία της εταιρείας από το 1964 μέχρι σήμερα και ποιοι ήταν οι πιο καθοριστικοί σταθμοί στην εξέλιξή της;
– Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1964, σε μια εποχή όπου οι ανάγκες για οργανωμένες λύσεις στον τομέα της ηλεκτρολογικής προστασίας άρχιζαν να αυξάνονται ραγδαία. Ξεκινήσαμε ως μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση και σταδιακά εξελιχθήκαμε σε σύγχρονη παραγωγική μονάδα.
Καθοριστικοί σταθμοί ήταν η μετάβαση στη βιομηχανική παραγωγή τη δεκαετία του ’80, η είσοδος της μηχανολογικής σχεδίασης και των προηγμένων καλουπιών, η δημιουργία τμήματος R&D (Έρευνας & Ανάπτυξης) και, φυσικά, η εξωστρέφεια με τις πρώτες εξαγωγές στην Ευρώπη. Σήμερα, συνεχίζουμε με το ίδιο πάθος και αίσθημα ευθύνης.
– Ως εταιρεία δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στην έρευνα και ανάπτυξη. Πώς εξασφαλίζετε την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς;
– Το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης αποτελεί τον πυλώνα της καινοτομίας μας. Δεν επαναπαυόμαστε στην υπάρχουσα γκάμα. Παρακολουθούμε στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις ανάγκες του επαγγελματία ηλεκτρολόγου. Μέσα από συνεργασίες με ειδικούς, μηχανικούς και ακαδημαϊκά ιδρύματα, επενδύουμε συνεχώς σε νέες φόρμουλες υλικών και βελτιστοποίηση σχεδιασμού, με έμφαση στη λειτουργικότητα, την εργονομία και την ασφάλεια.
– Ποια είναι η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας σήμερα και τι ποσοστό επί των πωλήσεών σας προέρχεται από το εξωτερικό; Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση σε καινούριες αγορές;
– Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του συνολικού μας τζίρου. Τα προϊόντα μας διανέμονται σε χώρες στην Κεντρική Ευρώπη, στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή, στην Αυστραλία και σε άλλες, με σταθερούς παλαιούς αλλά και νέους συνεργάτες. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε την είσοδο σε νέες αγορές, όπου υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης για αξιόπιστα και ευρωπαϊκής ποιότητας προϊόντα.
– Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους εγκαταστάτες ηλεκτρολόγους που χρησιμοποιούν τις λύσεις και τα προϊόντα σας; Πώς σκοπεύετε να τους στηρίξετε ακόμη περισσότερο στο μέλλον;
– Το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο: Τους ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και είμαστε δίπλα τους στην καθημερινή τους προσπάθεια. Αναγνωρίζουμε τη σημασία του χρόνου, της ακρίβειας και της ασφάλειας σε κάθε ηλεκτρολογική εγκατάσταση. Σχεδιάζουμε τα προϊόντα μας με γνώμονα την ευκολία τοποθέτησης, την αντοχή και τη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα. Πέρα από τα προϊόντα, στόχος μας είναι να παρέχουμε τεχνική υποστήριξη και πρακτική καθοδήγηση, γιατί ο ηλεκτρολόγος δεν χρειάζεται μόνο υλικά· χρειάζεται και άμεση επικοινωνία.
– Σχεδιάζετε κάποιο εκπαιδευτικό σεμινάριο ή ενημερωτική εκδήλωση για εγκαταστάτες ηλεκτρολόγους το επόμενο διάστημα;
– Ναι, αυτό είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας. Θέλουμε να οργανώσουμε θεματικά σεμινάρια που να αφορούν την ορθή χρήση προϊόντων διαχείρισης καλωδίων, τις νέες τεχνολογίες και τις κανονιστικές εξελίξεις. Προσανατολιζόμαστε τόσο σε διά ζώσης εκδηλώσεις όσο και σε διαδικτυακά webinars, ώστε να είναι προσβάσιμα σε επαγγελματίες από όλη την Ελλάδα.

– Ποια μέτρα λαμβάνετε για να διασφαλίσετε την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων σας; Ποια είναι η άποψή σας για τα αντίστοιχα προϊόντα της ελληνικής αγοράς;
– Η ποιότητα για εμάς δεν είναι απλώς υπόσχεση· είναι δέσμευση, είναι εταιρική κουλτούρα. Επιλέγουμε υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες, πραγματοποιούμε ελέγχους σε κάθε στάδιο της 24ωρης παραγωγής και διατηρούμε πιστοποιήσεις κατά ISO. Επιπλέον, ελέγχουμε συνεχώς τις αντοχές των προϊόντων μας σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Όσον αφορά την ελληνική αγορά, παρατηρείται δυστυχώς κυκλοφορία και προϊόντων που δεν πληρούν τα πρότυπα. Η ασφάλεια δεν είναι θέμα κόστους· είναι θέμα ευθύνης. Και εκεί δεν θα πρέπει να υπάρχει καμιά ανοχή.
– Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε σήμερα και ποιες στρατηγικές ακολουθείτε για την αντιμετώπισή τους;
– Σήμερα καλούμαστε να διαχειριστούμε μια σειρά από σημαντικές προκλήσεις. Η συνεχόμενη αύξηση του γενικού βιομηχανικού κόστους, όπως είναι το ρεύμα με αύξηση 42% για την τρέχουσα περίοδο, αλλά και η έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και κυρίως μηχανικών παραγωγής, επηρεάζουν άμεσα το κόστος και την ομαλή ροή της εταιρικής λειτουργίας.
Επιπλέον, ο αθέμιτος ανταγωνισμός από προϊόντα κακής ποιότητας που δεν πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές, δημιουργεί αναταράξεις στην αγορά. Επίσης, υπάρχει το θέμα του πλέον πολύ αυξημένου κόστους που δημιουργείται από τη διαρκή ανάγκη για εκσυγχρονισμό της παραγωγής και των υπηρεσιών μας, ώστε να παραμένουμε ανταγωνιστικοί και αποτελεσματικοί.
Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις, έχουμε υιοθετήσει μια ξεκάθαρη στρατηγική: Επενδύουμε συστηματικά σε νέες τεχνολογίες και αυτοματισμούς, ενισχύουμε τις δραστηριότητες έρευνας & ανάπτυξης (R&D), και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη διαρκή αναβάθμιση της σχέσης μας με τον επαγγελματία πελάτη. Στόχος μας δεν είναι να λειτουργούμε απλώς ως ένας ακόμα προμηθευτής στην αγορά, αλλά να αποτελούμε έναν σταθερό και αξιόπιστο συνεργάτη για κάθε επαγγελματία.