Την ακύρωση του άδικου φορολογικού νόμου 5073/2023 καλείται να εξετάσει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά τις αιτήσεις φορέων οι οποίοι ζητούν ένα δίκαιο και σύγχρονο τρόπο φορολόγησης και όχι το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα που πλήττει άμεσα και βάναυσα τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς και τους αυτοαπασχολούμενους – ελεύθερους επαγγελματίες.
Ο Σύνδεσμος Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων Μαγνησίας υποστηρίζει τις κινητοποιήσεις της ΓΣΕΒΕΕ και όλων των φορέων ενώνοντας τη φωνή του με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο, ώστε να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση για την απόσυρση του άδικου αυτού νόμου.
«Δίνουμε αγώνα αξιοπρέπειας και επιβίωσης», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΗΜ κ. Σεραφείμ Μαουσίδης με αφορμή την πανελλαδική κινητοποίηση για την ακύρωση του νόμου με τον οποίο η κυβέρνηση στοχοποίησε ευθέως τους ελεύθερους επαγγελματίες επιβάλλοντάς τους άδικο και αντισυνταγματικό τεκμαρτό φόρο. «Ο νόμος πρέπει να αποσυρθεί και να ξεκινήσει διάλογος, από μηδενική βάση με τους φορείς των ελευθέρων επαγγελματιών και επιστημόνων. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα και στα δικαστήρια και στην κοινωνία με κάθε μέσο».
Στις αιτήσεις ακύρωσης που κατατέθηκαν στο ΣτΕ, μεταξύ των άλλων, υποστηρίζονται:
- Η αντίθεση του τεκμηρίου, που θεσπίζουν οι διατάξεις των άρθρων 15 επ. του Ν. 5073/2023, στις συνταγματικές αρχές της ισότητας των πολιτών ενώπιον των δημόσιων βαρών, της αναλογικότητας και της παροχής πλήρους και αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας, καθότι αντιμετωπίζει τους ελεύθερους επαγγελματίες ως μισθωτούς, ενώ πρόκειται περί διαφορετικών κατηγοριών φορολογουμένων, όπως, άλλωστε, και το ίδιο το ΣτΕ έχει κρίνει. Ταυτόχρονα, η αμφισβήτηση του τεκμηρίου, μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας υποβολής σε φορολογικό έλεγχο, καθιστά το τεκμήριο επί της ουσίας αμάχητο και αλλοιώνεται η έννοια, η λογική και η φύση του φορολογικού ελέγχου.
- Η υπέρβαση των ορίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης του άρθρου 28Α παρ. 5 του Ν. 4172/2013 από την υπ’ αριθ. A.1055/2024 απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, η οποία ουσιαστικά επεκτείνει τον έλεγχο και σε προηγούμενα φορολογικά έτη και σε άλλα φορολογικά αντικείμενα, πέραν της φορολογίας εισοδήματος.
- Το τεκμήριο του ελάχιστου ετήσιου εισοδήματος, κατ’ άρθρο 28Α του Ν. 4172/2013, δεν είναι συνταγματικά ανεκτό, καθόσον δεν αφορά εξωτερικές ενδείξεις ή στοιχεία άμεσα συναρτώμενα με το τεκμαιρόμενο συμπέρασμα, όπως απαιτεί η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά βασίζεται στη σύγκριση με τον κατώτατο μισθό των απασχολουμένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι τελούν υπό διαφορετικές επαγγελματικές και εισοδηματικές συνθήκες σε σχέση με τους ασκούντες ατομική επιχείρηση.