Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2025

ΑρχικήAscen.Tec MagazineΓεώργιος Π. Βλασόπουλος: «Η απαίτηση των Συναδέλφων μου να συνεχίσω ήταν καταλυτική»

Γεώργιος Π. Βλασόπουλος: «Η απαίτηση των Συναδέλφων μου να συνεχίσω ήταν καταλυτική»

Σε μια περίοδο καθοριστικών εξελίξεων για τον κλάδο των ανελκυστήρων, ο Πρόεδρος της ΠΟΒΕΣΑ αναδεικνύει τις προτεραιότητες και τις θεσμικές διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας.

Μετά την 7η συνεχή επανεκλογή του στη θέση του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων (ΠΟΒΕΣΑ), ο κ. Γεώργιος Π. Βλασόπουλος μιλά για την ανάγκη εξυγίανσης του κλάδου, για την πρόοδο στο θέμα του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων, αλλά και για τους στόχους της νέας θητείας του, θέτοντας στο επίκεντρο την ασφάλεια των πολιτών και τη στήριξη της ελληνικής βιοτεχνίας.

– Κύριε Βλασόπουλε, συγχαρητήρια για την επανεκλογή σας στην προεδρία της ΠΟΒΕΣΑ. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ώστε να θέσετε ξανά υποψηφιότητα;

– Κατ’ αρχάς να σας ευχαριστήσω για τις ειλικρινείς ευχές σας για την επανεκλογή μου, καθώς μου εμπιστεύθηκαν για 7η συνεχή θητεία οι συνάδελφοι μου, τη θεσμική θέση του Προέδρου της ΠΟΒΕΣΑ.

Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι οι πολλές διακυμάνσεις, οι παλινωδίες, οι πολύχρονες συγκρούσεις με μερικώς ανεξήγητες, ακατανόητες και εμμονικές αντιρρήσεις οργανικών στελεχών, οι φωτογραφικές διατάξεις υπέρ συγκεκριμένων, η σκόπιμη απαξίωση τόσο των διαχρονικών δίκαιων –αιτιολογημένων νομικά και νομοτεχνικά– αιτημάτων της Ομοσπονδίας μας όσο και του υπεύθυνου κατά το νόμο επαγγελματία, καθώς και η πλήρης περιφρόνηση στην προστασία των επιβατών των ανελκυστήρων, κατέστησαν το επάγγελμά μας σε διακύβευση.

Είμαστε σε ιστορικά κρίσιμη καμπή, είτε για την εξυγίανση και αναβάθμισή του είτε για την ανεξέλεγκτη παράδοση σε άνομα συμφέροντα προς τον ασφυκτικό οικονομικό εναγκαλισμό πολιτών, με ελάχιστη δυνατότητα απεγκλωβισμού, και τη συρρίκνωση του αριθμού των νόμιμων επαγγελματιών, την εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Όσον αφορά το ερώτημά σας τι με ώθησε ώστε να επανέλθω στα δρώμενα της Ομοσπονδίας μας με νέα υποψηφιότητα για την επόμενη τριετή θητεία, παρά την απόφασή μου για την οριστική αποχώρηση, με απόλυτο αίσθημα ευθύνης σας ομολογώ ότι οι παράγοντες που με ώθησαν ήταν οι εξής: η απεριόριστη εκτίμηση, η αξιοθαύμαστη εμπιστοσύνη των Συναδέλφων μου –και τους ευχαριστώ από καρδιάς– στο πρόσωπό μου, η αναγνώριση των πολύχρονων προσωπικών και συλλογικών προσπαθειών μας στη στρατηγική που χαράξαμε από την πρώτη μου εκλογή το 2008 στη θεσμική θέση του Προέδρου και στην εκπροσώπηση της Ομοσπονδία μας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, καθώς και η ειλικρινής  –ας μου επιτραπεί να πω– απαίτησή τους να συνεχίσω για 7η συνεχή θητεία, με την ανιδιοτέλεια, την εμπειρία, τη γνώση, τη δυναμική, τις καταγγελίες και συγκρούσεις όπου απαιτείται, στις εκπροσωπήσεις και στις διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας μας –συμπεριλαμβανομένης και της συναισθηματικής φόρτισης, αποκρούοντας αποφασιστικά σκόπιμες διαλυτικές ενέργειες στο 13ο Συνέδριό μας.

Μου ανανέωσαν τη δύναμη και αποδέχθηκα να θέσω εκ νέου υποψηφιότητα, με στόχο την εξυγίανση του επαγγέλματος, την προστασία των πολιτών από επιτήδειους, καιροσκόπους και τυχοδιώκτες, καθώς και τη στήριξη της ελληνικής βιοτεχνίας.

Βεβαίως συμβολή σε αυτή την απόφασή μου έχει και η πλήρης εργασιακή απασχόληση της γραμματέως μας, με ανεκτίμητη –αναγνωρισμένη από όλους τους Συναδέλφους– παραγωγή έργου στην εποικοδομητική λειτουργία της Ομοσπονδίας μας.

 

– Το Υπουργείο Ανάπτυξης υιοθετεί τις προτάσεις σας και προχώρησε στη νομοθέτηση και δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων, ενώ στη συνέχεια θα αποφασίσει το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων. Ποιο είναι το πρώτο σας σχόλιο;

– Είναι γεγονός ότι επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης έδειξε ευήκοα ώτα –στην υποχρέωσή της άλλωστε– και υλοποιεί ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα της Ομοσπονδίας μας, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 11 του ν. 3982 / 2011 και του άρθρου 35 του ν. 4712 / 2020, όπως ισχύει με το άρθρο 52 του ν. 4961 / 2022, παρά την εξοργιστικά εμμονική άρνηση οργανικών στελεχών του Υπουργείου σε όλες τις συνεδριάσεις της ομάδας εργασίας από το Μάιο του 2014 με επτά προσχέδια υπουργικών αποφάσεων και με εκκωφαντικά σκόπιμη απουσία του αιτήματός μας έως και σήμερα, δηλαδή της εφαρμογής του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.

Ασφαλώς είναι το πρώτο θετικό βήμα κατ’ εξουσιοδότηση του προαναφερόμενου νόμου, αφού προβλέπει την υποχρεωτική απογραφή του κάθε υφιστάμενου ανελκυστήρα για όλα τα κτίρια της χώρας, με νομοθετική υποχρέωση του ιδιοκτήτη ή διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, με οδηγίες στην απλουστευμένη διαδικασία απογραφής ανελκυστήρων έως 30 Νοεμβρίου 2025. Σε περίπτωση μη δήλωσης απογραφής οποιουδήποτε υφιστάμενου ανελκυστήρα μετά την προαναφερόμενη ημερομηνία, προβλέπονται από το νέο νόμο κυρώσεις.

 

– Όσον αφορά το επόμενο στάδιο της αναβάθμισης και πιστοποίησης των ανελκυστήρων, έχετε προτείνει να υπάρξει σχεδιασμός σε βάθος πενταετίας και ανά έτος. Δηλαδή, κατά το πρώτο έτος να αναβαθμιστούν και να πιστοποιηθούν οι ανελκυστήρες που εγκαταστάθηκαν έως το 1960, κατά το δεύτερο όσοι εγκαταστάθηκαν έως το 1970 κ.ο.κ. Θα υιοθετηθεί αυτή η πρόταση από το Υπουργείο; Τι έχει προκύψει από τις συναντήσεις σας με τον υπουργό κ. Τάκη Θεοδωρικάκο;

– Να υπενθυμίσουμε ότι η υποχρέωση της αναβάθμισης των υποχρεωτικών και μόνον ασφαλιστικών διατάξεων, συνεχίζεται αδιαλείπτως και ταυτόχρονα έχουν ανασταλεί –με πρόταση της Ομοσπονδίας μας– οι κυρώσεις λόγω της απογραφής. Με τη λήξη της προαναφερόμενης προθεσμίας, θα συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία –όπως ο αριθμός των υφιστάμενων ανελκυστήρων, το έτος εγκατάστασης και, συνεπώς, με ποια νομοθεσία έγινε η εγκατάσταση– και θα ελεγχθούν: πόσοι και ποιοι ανελκυστήρες συντηρούνται νόμιμα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, πόσοι και ποιοι λειτουργούν παράνομα, πόσοι και ποιοι είναι ακινητοποιημένοι κλπ.

Μετά τη συγκέντρωση και την αξιολόγηση όλων των στοιχείων, θα μελετηθούν και θα αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση της εξυγίανσης του επαγγέλματος και της αναβάθμισης των ασφαλιστικών διατάξεων ανά συγκεκριμένα τακτά χρονικά διαστήματα, συνυπολογίζοντας τις εκάστοτε νομοθεσίες του έτους εγκατάστασης των ανελκυστήρων.

Αυτή η μελέτη θα συμπεριλαμβάνει πολλές παραμέτρους, ενώ έχουμε τη διαβεβαίωση της πολιτικής ηγεσίας ότι για τον τελικό σχεδιασμό θα προηγηθεί νέα διαβούλευση, λαμβάνοντας υπόψη τις ήδη επεξεργασμένες και αιτιολογημένες θέσεις της Ομοσπονδίας μας, οι οποίες αποβλέπουν στο κοινωνικό συμφέρον, στην εξυγίανση – περιφρούρηση του επαγγέλματος και στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας των επιβατών των ανελκυστήρων, καθώς πραγματοποιούνται κατά προσέγγιση 6,5 εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως.

 

– Επιστρέφοντας στην ΠΟΒΕΣΑ και στο γεγονός ότι εκλεγήκατε για 7η συνεχή θητεία στην προεδρία της, ποιος θα λέγατε ότι είναι ο απολογισμός του έργου σας όλα αυτά τα χρόνια μέχρι σήμερα;

– Η αμέριστη εκτίμηση των Συναδέλφων μου στο πρόσωπό μου και η εμπιστοσύνη να μου αναθέσουν για 7η συνεχή θητεία την προεδρεία της Ομοσπονδίας μας, σε μία ιστορική καμπή του επαγγέλματός μας, θεωρώ πως αποδεικνύουν το θετικό πρόσημο –μέσα από πολλές αντιξοότητες– στον απολογισμό της 18χρονης πορείας μου στο τιμόνι της Ομοσπονδίας μας, στη θεσμική θέση του Προέδρου.

Περιεκτικά και κωδικοποιημένα το επάγγελμά μας δεχόταν και δέχεται πανταχόθεν επιθέσεις. Έχουμε αναδείξει όλες εκείνες τις παθογένειες, τις διαδικασίες και δυνάμεις που επιβουλεύονται το μέλλον του επαγγέλματος, και έχουμε αποτρέψει με αιτιολογημένες παρεμβάσεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη την ολιγοπώληση του επαγγέλματος για την πολύπλευρη εκμετάλλευση των πολιτών – καταναλωτών. Άλλωστε, ό,τι έχει διαδραματιστεί στη 18χρονη προσωπική μου διαδρομή, έχει ήδη περάσει στην κρίση των Συναδέλφων μου αλλά και στον ιστορικό του μέλλοντος.

 

– Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σας για τη νέα θητεία σας;

– Επανέρχομαι και υπενθυμίζω ότι το επάγγελμά μας βρίσκεται σε ιστορική καμπή. Οι στόχοι του νέου Διοικητικού Συμβουλίου είναι: η επιτυχία της απογραφής των ανελκυστήρων με κάθε μέσο και τρόπο σύμφωνα με τη νέα ισχύουσα νομοθεσία, η σωστή και δίκαιη για εμάς τούς επαγγελματίες και για τους ιδιοκτήτες των κτιρίων, η σταδιακή και υποχρεωτική αναβάθμιση των ασφαλιστικών διατάξεων και, φυσικά, η έκδοση μιας νέας κοινής υπουργικής απόφασης, κατανοητής σε όλους, χωρίς δυνατότητα ερμηνείας «κατά το δοκούν» και χωρίς αντικρουόμενες διατάξεις· μιας απόφασης σύμφωνης με το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο, προς το συμφέρον και μόνο της κοινωνίας.

 

– Είστε αισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου των ανελκυστήρων;

– Από θέση και φύση είμαι αισιόδοξος. Ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, έχω απαράβατο προσωπικό κανόνα να θέτω όραμα και στόχους για το μέλλον του κλάδου μας, για τον τρόπο των διεκδικήσεων και παρεμβάσεων, για τη δικαίωση των αιτιολογημένων αιτημάτων μας, καθώς και για τη δημιουργία συμμαχιών με εμπλεκόμενους φορείς αλλά και με άλλους συναφείς συνδικαλιστικούς φορείς.

Όλα αυτά με σκοπό την εξυγίανση και περιφρούρηση του επαγγέλματος, την αναβάθμιση της επαγγελματικής υπόστασης του αδειούχου εγκαταστάτη και συντηρητή, την προστασία των καταναλωτών – πελατών μας από τους επιτήδειους και τους καιροσκόπους αλλά και την ενίσχυση της διασφάλισης της σωματικής ακεραιότητας των επιβατών των ανελκυστήρων και του τεχνικού προσωπικού.

Θεωρώ ότι τα προαναφερόμενα, μεταξύ άλλων, είναι και οι λόγοι για τους οποίους οι Συνάδελφοί μου επέμειναν να συνεχίσω την εκπροσώπησή τους για 7η συνεχή θητεία από τη θέση του Προέδρου της ΠΟΒΕΣΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ