Η εταιρεία Courbi ΑΕ ιδρύθηκε το 1975 με έδρα το Σολομό Κορινθίας και έναν στόχο: σε ένα διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον που πλήττεται από την αστάθεια, να προχωρήσει με σιγουριά και δυναμισμό. Οι επιδόσεις της στην παραγωγή, τις πωλήσεις και τη διανομή πρωτοποριακών και ποιοτικών προϊόντων, αποτελούν τα γερά θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη της. Ανάπτυξη τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης, όπου δηλώνει δυναμικά το παρών με νέες σύγχρονες βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
Στην συνέντευξη που παραχώρησε στον «Η» ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Κουρούπης, μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα τόσο για την ίδια την εταιρεία, όσο και για την κατάσταση που επικρατεί στο συγκεκριμένο κλάδο.
Πόσα χρόνια δραστηριοποιείτε η εταιρεία σας στον κλάδο του Ηλεκτρονικού Υλικού;
Η εταιρεία μας είναι ίσως η πιο παλιά στο κλάδο του Ηλεκτρολογικού Υλικού αφού έχει κλείσει ήδη περίπου 40 χρόνια γεμάτα δράση, ποιότητα, συνέπεια και ειλικρινή σχέση με τους πελάτες. Αποτελείται από τρεις οικογένειες, του πατέρα μου Κουρούπη Σεραφείμ και των θείων μου Κουρούπη Παναγιώτη και Μπινιάρη Νικήτα.
Ποια είναι η θέση των μετόχων της εταιρείας για την μέχρι σήμερα πολυετή πορεία της;
Μέσα από το επαγγελματικό αυτό ταξίδι των 40 ετών, όλοι οι μέτοχοι απέκτησαν σημαντικές εμπειρίες και γνωριμίες από τους ανθρώπους με τους οποίους συναλλάγησαν, όπως τους πελάτες, τους προμηθευτές και την τοπική κοινωνία. Οι ανωτέρω επαφές έδωσαν στους μετόχους την ευκαιρία να βιώσουν τα παρακάτω:
α) Ισχυρές και μακροχρόνιες εμπορικές συνεργασίες με πελάτες και προμηθευτές (customers and suppliers loyalty)
β) Την διαρκή ανάπτυξη ενός υπερσύγχρονου σχεδιαστικού τμήματος νέων προϊόντων (CNC) συνολικής επένδυσης 7.000.000€.
γ) Την εξέλιξη – ανάπτυξη του μέσου και ανώτερου επιπέδου στελεχών της μέσω της πολυετούς παρουσίας τους.
Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τους τρεις άξονες που αναφέρατε;
Σχετικά με την εμπιστοσύνη των πελατών και προμηθευτών, θα θέλαμε να σας πούμε ότι το 70% αυτών ξεκίνησαν μαζί μας. Αναφορικά με το τμήμα σχεδιασμού και ανάπτυξης (CNC) θα θέλαμε να τονίσουμε και να υπογραμμίσουμε ότι οι μέτοχοι και τα στελέχη μας είναι περήφανα για την εξέλιξη του τα τελευταία 13 χρόνια, αφού μέσα σε αυτή τη περίοδο αυξήσαμε γεωμετρικά το κατάλογο των προϊόντων μας αποδεικνύοντας περίτρανα ότι τα συνολικά 7.000.000€ του επενδεδυμένου κεφαλαίου στο τμήμα αυτό έχουν ποιοτικό και οικονομικό χρόνο απόσβεσης.
Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την πτώση της κατασκευαστικής δραστηριότητας πόσο έχει επηρεάσει την εταιρεία σας;
Σημαντικά αφού η πτώση των πωλήσεων εσωτερικού ανήλθε περίπου στο 40% και η έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες αποτέλεσε ένα ακόμα εμπόδιο για την ομαλή χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων μας.
Πως σκέφτεστε στρατηγικά να αντιμετωπίσετε την κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά και την γενικότερη ύφεση στην οικονομία;
Με την βοήθεια των στελεχών μας πετύχαμε σημαντικότατες οικονομίες κλίμακος στην παραγωγή των προϊόντων και στη διάθεση αυτών. Οι μέτοχοι της εταιρείας (κος Κουρούπης Παναγιώτης, κος Μπινιάρης Νικήτας και κος Κουρούπης Σεραφείμ) προέβλεψαν ότι η έξαρση της οικοδομικής δραστηριότητας που είχε ξεκινήσει από το 2001 κάποια στιγμή θα τελείωνε απότομα, έτσι πήραν μια στρατηγική απόφαση ανάπτυξης της εταιρείας μας στο εξωτερικό. Δημιούργησαν μια νέα εμπορική εταιρεία στη Ρουμανία και έδρα το Βουκουρέστι με σκοπό την προώθηση των προϊόντων σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης από το 2005
Δηλαδή πιστεύετε ότι με αυτή την ανάπτυξη της εταιρείας σας στη Ρουμανία λύνετε το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε λόγω κατάρρευσης του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα;
Ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση που μου κάνετε διότι όπως λέει και ο σοφός Ελληνικός λαός: «ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη». Η στρατηγική του 2005 ήταν δημιουργία εμπορικής βάσης στα Βαλκάνια. Η στρατηγική του σήμερα είναι εξαγωγές προς όλες τις χώρες του κόσμου. Το στρατηγείο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται στη Κόρινθο. Χωρίς καμία κρατική βοήθεια και σε ένα πολύ δύσκολο τραπεζικό περιβάλλον η εταιρεία μας δείχνει ένα επιθετικό προφίλ σε θέματα εξωστρέφειας.
Μιλάτε συνέχεια για εξωστρέφεια, έχετε τύχει βοηθείας από κάποιο ιδιωτικό ή κρατικό φορέα;
Αυτή η ερώτηση κρύβει πολύ πόνο μέσα της διότι, αναδεικνύει περίτρανα και εξηγεί την παθογένεια της Ελληνικής Οικονομίας αφού οι Έλληνες επιχειρηματίες οι οποίοι θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην παγκόσμια αγορά δεν έχουν κάποιο κρατικό ή ιδιωτικό φορέα να τους κατευθύνει, να τους παροτρύνει και να τους ενισχύσει οικονομικά. Έφτασε η ώρα της μεγάλης κρίσης για να καταλάβει το κράτος ότι μέσω των εξαγωγών από όλα τα Ελληνικά προϊόντα, ίσως δε χρειαστεί να χιονίσει για να δει μια άσπρη μέρα. Υπάρχουν χώρες στον κόσμο οι οποίες μέσω των φορέων τους ενισχύουν ουσιαστικά συμμετέχοντας στα κόστη προώθησης των προϊόντων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτές πχ η Τουρκία καλύπτει πλήρως τα έξοδα συμμετοχής στις εκθέσεις των εξαγωγέων της ενώ η Κίνα πριμοδοτεί επί χρόνια τα κόστη ενοικίων των πωλητών της που δραστηριοποιούνται σε ξένες χώρες.
Έχετε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εξωστρέφεια που αναπτύσσει η εταιρεία σας τα τελευταία χρόνια;
Η εταιρεία μας συμμετέχει τα τελευταία 3 χρόνια σχεδόν σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις με ιδιωτικό περίπτερο και με κάλυψη του κόστους 100% από την ίδια. Η διαχρονική παρουσία μας στις εκθέσεις αυτές μας έδωσε τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με κύριους πελάτες της παγκόσμιας αγοράς οι οποίοι αφού γνώρισαν το επίπεδο της εταιρείας μας και την ποιότητα των προϊόντων μας ξεκίνησαν στρατηγικά γι’ αυτούς και γι’ εμάς εμπορικές συνεργασίες.
Η εταιρεία μας ήδη εξάγει σε 20 χώρες, σε τρεις Ηπείρους. Αναπτύσσει τμήμα εξαγωγικού marketing από στελέχη της, έχει αναπτύξει τμήμα πωλήσεων εξωτερικού με συχνές επισκέψεις στο εξωτερικό, ενώ οι συνεργασίες μας με τους αντίστοιχους πελάτες εξωτερικού συνδέονται από ισχυρές εμπορικές μακροχρόνιες συμφωνίες.
Παρότι η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα έχει μειωθεί πάρα πολύ, πως θα σχολιάζατε τη σημερινή σχέση με τους πελάτες στην ελληνική αγορά;
Η εταιρεία μας δε στηρίζεται σε νεοπλουτίστικές τεχνικές πωλήσεων και marketing, ούτε σε κινδυνολογίες σε βάρος των ανταγωνιστών της με σκοπό να κρατήσει τα μερίδια στην αγορά. Οι παραπάνω «τεχνικές» μας είναι άγνωστες ως μη συμβατές με το ήθος και την επιχειρηματική μας κουλτούρα, αυτά που έκανε και κάνει είναι:
α) Σχεδόν μηδενικές αυξήσεις στις τιμές πώλησης κατά το 2012.
β)Βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων μέσα από το πιο σύγχρονο, τμήμα έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων (CNC) της αγοράς ηλεκτρολογικού υλικού,
γ)Παροχή εκπτώσεων στοχευμένων και όχι μειοδοτικών, με σκοπό την αύξηση του κέρδους των πελατών μας (win – win) αλλά και την πλήρη κάλυψη των ποιοτικών αναγκών της αγοράς με τα προϊόντα μας.
Στο χώρο του ηλεκτρολογικού υλικού τί θα συμβουλεύατε παραγωγούς σαν και εσάς, που όλοι τους καλούνται να δράσουν μέσα στην ίδια οικονομική κρίση;
Ως συμβουλή δεν μπορώ να δώσω καμία, διότι οι προσωπικές μου εμπειρίες δε μπορούν να συγκριθούν με εκείνων των ατόμων που είναι πολύ πιο έμπειρα στη αγορά από εμένα. Αυτό όμως που θα έλεγα είναι ότι: θα πρέπει να μάθουμε να αναπτύσσουμε τις εταιρείες μας με ίδιες δυνάμεις, με καινοτομίες και με στρατηγική, χωρίς να χρειάζεται να στηρίζουμε την επιβίωση τους σε αθέμιτα μέσα ή χτυπήματα κάτω από το τραπέζι, όπως επικρατεί αυτή η τακτική το τελευταίο καιρό. Δηλαδή να κάνουμε τα ίδια πράγματα με διαφορετικό τρόπο (αντισυμβατικό) όπως με συμβούλεψε κάποιος πιο έμπειρος από εμένα.
Τί στρατηγική θα ακολουθήσετε τη δεκαετία που διανύουμε και σε ποιους άξονες θα στηριχθεί;
Η στρατηγική της εταιρείας μας κινείτο και κινείται στον άξονα πελάτης – ποιότητα – ανάπτυξη – αμοιβαίο κέρδος. Αναλυτικότερα οι βασικές μας ενέργειες θα είναι:
α) Αύξηση των προσπαθειών μας για κάλυψη των αναγκών της πελατείας μας όχι μόνο μέσω νέων προϊόντων αλλά και καλύτερων οικονομικών παροχών.
β) Διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων.
γ) Βελτίωση της αρχής win – win μεταξύ της εταιρείας μας και των πελατών της και Εξαγωγές – εξαγωγές – εξαγωγές.
Σας ευχαριστούμε για το χρόνο και τις σκέψεις που μοιραστήκατε μαζί μας. Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι;
Ναι, θα ήθελα να κλείσω την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μας κάνοντας μια από καρδιάς αναφορά στους εργαζόμενους και τα στελέχη της εταιρείας μας. Το σύνολο των στελεχών και εργαζομένων σήμερα, τη λέξη «σήμερα» την υπογραμμίζω, αποτελούν ίσως το σημαντικότερο πυλώνα επιβίωσης και ανάπτυξης της εταιρείας μας. Οι τρεις οικογένειες που αποτελούν τους μετόχους της εταιρείας και εγώ προσωπικά θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε από καρδιάς για την αρωγή τους, δίνοντας ένα μήνυμα σε όλη την αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού αλλά και τους αγαπητούς μας πελάτες, ότι όλοι μαζί ως ομάδα, δουλεύουμε με γνώμονα το ποιοτικό και οικονομικό τους συμφέρον.