«Η Artemide περνά μια πολύ θετική περίοδο», όπως μαθαίνουμε δια στόματος του κ. Ernesto Gismondi, ιδρυτή και προέδρου μιας από τις κορυφαίες εταιρίες φωτισμού παγκοσμίως, στην φετινή «Light + Building» στην Φρανκφούρτη.
Ιδιαίτερα ευτυχής, όχι μόνο για τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασε το 2011, πετυχαίνοντας ανάπτυξη στο σύνολο των 80 χωρών που έχει παρουσία, αλλά κι επειδή όπως δήλωσε: «Έχω πολλά χρόνια να δω τόσο έντονη δημιουργική δραστηριότητα», αναφερόμενος στα LED τα οποία έχουν πλέον αποκτήσει πολύ υψηλή απόδοση, τόσο στην ποιότητα, όσο και στην ποσότητα του φωτός που εκπέμπουν.
Η Αrtemide χρησιμοποιώντας για περισσότερο από μια δεκαετία τις πηγές LED, είναι πλέον σε θέση να τα χρησιμοποιεί σε όλες τις νέες πρωτότυπες φόρμες που παρουσιάζει.
«Για να καταφέρουμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις πολλαπλές δυνατότητες των LEDs, έπρεπε να επαναπροσδιορίσουμε την προσέγγιση της Artemide στον σχεδιασμό νέων προϊόντων, διατηρώντας όπως πάντα πολύ στενή σχέση με τους διεθνούς φήμης designers που συνεργαζόμαστε. Οι designers έχουν στη διάθεση τους μια πληθώρα ειδικών της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, όπως μηχανικούς, μελετητές φωτισμού, ηλεκτρονικούς και ειδικούς στην πληροφορική που μέσω προηγμένων ερευνών και δοκιμών εμπλουτίζουν και ενδυναμώνουν τα concepts με νέα υλικά και τεχνολογία.»
Η πρωτοποριακή αυτή οπτική – που αντιλαμβάνεται την αξία των συνεργιών διαφόρων ειδικοτήτων της επιστήμης και της τέχνης του φωτισμού – αποτελεί τον πυρήνα του φωτεινού κόσμου της Artemide. Ενός κόσμου που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις φωτισμού για κάθε περιβάλλον της σύγχρονης ζωής. Από το σπίτι και το γραφείο, στον δημόσιο χώρο της πόλης και από τα ξενοδοχεία και τον τουρισμό, έως τα καταστήματα διεθνών επώνυμων οίκων.
Μια παρουσία που πληθαίνει σε κάθε γωνιά του κόσμου, ιδιαιτέρως στις αναδυόμενες αγορές, με νέα showrooms στις πέντε μεγαλύτερες πόλεις της Ινδίας, στο Πεκίνο, την Σαγκάη, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Μόσχα και σε δυο πόλεις της Βραζιλίας.
Παράλληλα, σημαντικά projects διεθνούς εμβέλειας όπως τα showrooms του Roberto Cavalli, της Land Rover, οι όμιλοι ξενοδοχείων Αccor, Novotel και Ηilton, το Πανεπιστήμιο Columbia, το Αεροδρόμιο Charles De Gaulle και η Τράπεζα της Ελλάδος, επιβεβαιώνουν την τεχνογνωσία της Artemide και την επιλογή της ως τον καταλληλότερο συνεργάτη στον φωτισμό από πελάτες και μελετητές που επενδύουν στην ποιότητα.
«Κάθε φωτιστικό της Artemide προβάλει ολοένα και περισσότερο την σημασία της ποιοτικής διαβίωσης, τόσο από το περιεχόμενο και την αισθητική του, όσο από της ηθικές αξίες που χαρακτηρίζουν και καθοδηγούν την εταιρία μας: Κάθε νέο προϊόν πρέπει να είναι βελτιωμένο από το προηγούμενο του σχετικά με την επίδραση που έχει στο περιβάλλον, την αειφορία και τον άνθρωπο.».
Μια πληθώρα καινοτόμων και εξαιρετικά αποδοτικών φωτιστικών στους τομείς του Design, του Αρχιτεκτονικού και του Εξωτερικού φωτισμού, είναι οι αρχές και αξίες που διέπουν τα νέα προϊόντα της Artemide για το 2012.
Ο Ernesto Gismondi μεταδίδει τις αξίες του σωστού φωτισμού που σέβεται τον άνθρωπο και το περιβάλλον σε διαλέξεις που καλείται να δώσει στα σημαντικότερα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, όπου η Αrtemide έχει δεσμευτεί να καλλιεργήσει τους νέους σχεδιαστές.
«Μαζί με την έρευνα και την ανάπτυξη, η εκπαίδευση της νέας γενιάς είναι η καλύτερη επένδυση σήμερα,» δηλώνει ο Gismondi.
Η Artemide διαχρονικά επενδύει σημαντικό μέρος των εσόδων της για τον σκοπό αυτό ενώ για το 2012 οι πόροι αυτοί θα πολλαπλασιαστούν για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου, διπλάσιας χωρητικότητας, Κέντρου Έρευνας & Ανάπτυξης, στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στo Μιλάνο. Επιπλέον, νέα, αυτοματοποιημένα μηχανήματα που θα λειτουργούν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο με λογισμικό τελευταίας τεχνολογίας, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στο εργοστάσιο της Artemide να αυξήσει τις ημερήσιες αποστολές προϊόντων κατά 80%.
Νέος κατάλογος και site
Για πρώτη φορά, το 2012 η Artemide συγκεντρώνει όλα τα προϊόντα εξωτερικού χώρου που μέχρι τώρα ήταν διασκορπισμένα στους τρεις καταλόγους των εργοστασίων (Artemide, Nordlight και Megalit) σε έναν και μοναδικό κατάλογο.
Ο νέος κατάλογος Artemide Outdoor αποτελεί ένα πολύτιμο βοηθητικό εργαλείο για τους επαγγελματίες μελετητές με αναλυτικές προδιαγραφές και φωτοτεχνικά χαρακτηριστικά.
Στον νέο κατάλογο, μπορεί κανείς να βρει λύσεις φωτισμού για όλων των ειδών τις εφαρμογές: χωνευτά ενδοδαπέδια προϊόντα drive-over, γραμμικά προφίλ LED, επίτοιχες απλίκες για ενδιαφέροντα φωτεινά εφέ, spots, προβολείς και ιστούς, τόσο χαμηλούς για κήπους, όσο και ψηλούς για φωτισμό δημόσιων χώρων και οδών.
Οι διαθέσιμες προτάσεις φωτιστικών αντανακλούν το εύρος των έργων που απευθύνεται η Artemide όπως ο φωτισμός όψεων, μνημείων, κήπων και πλατειών στα οποία ο φωτισμός, αλλά και τα ίδια τα φωτιστικά αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στην ποιότητα ζωής των πολιτών.
To νέο website της Artemide, σχεδιασμένο υπό την επίβλεψη της Carlotta de Bevilacqua, είναι ήδη online επιτρέποντας την εύκολη και άμεση περιήγηση τόσο σε επαγγελματίες, όσο και σε ιδιώτες. Θα έχουν συνεχή ενημέρωση με νέα από όλο τον κόσμο, σχετικά με projects, προϊόντα, events κλπ. Εκτός από τα παραπάνω, το νέο site θα περιέχει δύο νέους, λεπτομερείς οδηγούς φωτισμού (έναν για ιδιώτες κι έναν για επαγγελματίες), γεμάτους πρακτικές συμβουλές για τον φωτισμό ιδιωτικών και επαγγελματικών χώρων.
Επιπλέον η λειτουργικότητα του Artemide.com έχει εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο με την ενσωμάτωση των σημαντικότερων κοινωνικών δικτύων.
ΕΝΘΕΤΟ: Κορυφαία συνεργασία της Artemide με τον Issey Miyake
“H ομορφιά δεν βρίσκεται στα αντικείμενα, αλλά στην αλληλεπίδραση ανάμεσα στο φως και την σκιά που δημιουργείται από αυτά”.
Junichiro Tanizaki, “In Praise of Shadows”
«Όταν τα δεις, είναι αδύνατο να μην συγκινηθείς. Όταν τα καταλάβεις, γεμίζεις ελπίδα για ένα μέλλον που έως τώρα φάνταζε άπιστο». Ο Εrnesto Gismondi παρουσιάζει τη νέα κολεξιόν φωτιστικών «IN-EI» του ΙSSEY MIYAKE, που σχεδίασε με το Reality Lab του και που έφερε στο φως η Artemide.
«ΙΝ-ΕΙ» – «σκιά, σκοτεινότητα, απόχρωση» στα Ιαπωνικά. Η τέχνη του φωτισμού απασχολεί το Miyake Design Studio και την ερευνητική του ομάδα, Reality Lab, από το 2010 όταν παρουσίασαν το πρωτοποριακό concept “132 5. ISSEY MIYAKE”.
To “132 5. ISSEY MIYAKE” είναι μια ιδιοφυής διαδικασία κατασκευής υφασμάτων για το χώρο της μόδας που προκύπτει από το λογισμικό τρισδιάστατων μαθηματικών υπολογισμών που ανέπτυξε ο Jun Mitani.
Το project είχε ως αποτέλεσμα ρούχα κατασκευασμένα από ένα ενιαίο κομμάτι που μπορούν να ξεδιπλωθούν και να πάρουν τρισδιάστατη μορφή. Kαθώς το Reality Lab εξερευνούσε την επέκταση του concept “132 5. ISSEY MIYAKE” και σε άλλους τομείς, επιλέχθηκε η “μεταφορά” του στον χώρο του φωτισμού. Έτσι, γεννήθηκε η σειρά IN-EI ISSEY MIYAKE: ως αποτέλεσμα της συνέργειας του Reality Lab και της εξειδίκευσης στo σχεδιασμό πρωτοποριακών υλικών που κατέχει, με την τεχνογνωσία της Artemide στην επιστήμη του φωτισμού.
«Είμαι πολύ περήφανος για αυτή τη συνεργασία» εξηγεί ο Ernesto Gismondi, «Ο Issey Miyake αφιερώνει την δημιουργική του αναζήτηση στις ανάγκες της ανθρώπινης ύπαρξης. Την ίδια δέσμευση συναντά κανείς στην κεντρική φιλοσοφία The Human Light, της Artemide. Μοιραζόμαστε ακριβώς το ίδιο όραμα».
Το project έχει ως πυρήνα ένα πρωτοποριακό “ύφασμα” κατασκευασμένο αποκλειστικά από ανακυκλωμένα υλικά (ειδικά επεξεργασμένα νήματα πολυαιθυλενίου), το οποίο διαχέει το φως με πολύ ενδιαφέρον τρόπο. Η ανακύκλωση των υλικών γίνεται με συστήματα προηγμένης τεχνολογίας με τα οποία επιτυγχάνεται -40% χαμηλότερη εκπομπή CO2 σε σύγκριση με τους ρύπους που θα εξέπεμπε η ανάπτυξη ενός εντελώς νέου υλικού. Η καλλιτεχνική ματιά του Issey Miyake συνδυάζει και εκσυγχρονίζει την Ιαπωνική παράδοση στο φωτισμό με την «πράσινη» τεχνολογία των LED της Artemide.
Η νέα σειρά φωτιστικών ΙΝ-ΕΙ ΙSSEY MIYAKE της Artemide είναι μια πλήρης οικογένεια επιτραπέζιων, αναρτώμενων και επιδαπέδιων φωτιστικών όπου φως και σκιά εναλλάσσονται αρμονικά. Το πρωτοποριακό, ανακυκλωμένο υλικό του Miyake, εκτός από περίτεχνα σχήματα παρέχει και την απαιτούμενη στιβαρότητα, ώστε τα φωτιστικά να μην χρειάζονται εσωτερικό πλαίσιο για την υποστήριξη τους.
Ο χρήστης μπορεί να τους αλλάζει σχήμα ανάλογα με την περίσταση, ενώ για την μεταφορά ή την αποθήκευση τους, διπλώνουν και γίνονται επίπεδα.